[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

از مجاهدت فرهنگی تا توسعه زیرساخت‌های درمانی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
amirabadi_shznvn@yahoo.com 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس از تلاش برای گسترش زیرساخت‌های درمانی به‌موازات اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی خبر داد.
دکتر بهرام حسن‌شاهی با ارائه چشم‌اندازی از خدمات این مجموعه اظهار داشت: مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس دارای یک بیمارستان مجهز و 22 درمانگاه ملکی در سطح استان است که خدمات پلی‌کلینیک، تخصصی و عمومی را ارائه می‌کنند.
او با بیان اینکه در استان پهناور فارس تمامی شهرستان‌هایی که 20هزار نفر جمعیت داشته باشند، دارای حداقل یک درمانگاه تأمین اجتماعی هستند، بیان داشت: توزیع عدالت‌محور خدمات درمانی در دستور کار مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس قرار دارد.
وی در ادامه افزود: در کلان‌شهر شیراز چهار مرکز درمان سرپایی به همراه بیمارستان تخصصی شهید دکتر بهشتی با طیف گسترده‌ای از خدمات درمانی در بخش‌های آی‌سی‌یو، نوزادان، مغز و اعصاب، جراحی قلب، سی‌سی‌یو، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و... مشغول خدمت‌رسانی هستند. همچنین در بخش درمانگاه الحاقی بیمارستان شهید دکتر بهشتی خدمات سرپایی سنگ‌شکن، ام‌آرآی، سیتی‌اسکن، آزمایشگاه، اپتومتری، اودیومتری، نوار عصب و تمامی خدمات تشخیصی ارائه می‌شود.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش افزود: مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس پروژه‌های متعددی در راستای گسترش زیرساخت‌های حوزه سلامت و درمان در دست انجام دارد که بخش عمده‌ای از آنها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. در همین رابطه، پروژه‌های درمانگاهی در شهرهای خرمبید، مهر، زرقان و فیروزآباد در دست احداث و تجهیز است که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس پیرامون خدماتی که در بخش درمان غیرمستقیم به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی ارائه می‌شود، اظهار داشت: بیش از 3هزار مرکز طرف قرارداد شامل بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی و... در سطح استان با مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس قرارداد همکاری دارند که بدین واسطه تعداد 7700 تخت بیمارستانی در اختیار بیمه‌شدگان این سازمان قرار گرفته است.
دکتر حسن‌شاهی تصریح کرد: تمامی بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و دولتی در سطح استان با مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس در قالب خرید خدمت همکاری دارند.
وی از راه‌اندازی طرح حفاظت مالی در شهرستان‌هایی که مدیریت تأمین اجتماعی در آنها مراکز ملکی ندارد، خبر داد و گفت: بر مبنای این طرح، بیمه‌شدگان بالای 60 سال در تمامی بیمارستان‌ها می‌توانند از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.
این مقام ارشد تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌ها و موفقیت‌های این سازمان در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.
دکتر حسن‌شاهی از نیروی انسانی توانمند و ارزش‌مدار به عنوان مهم‌ترین و کارآمدترین مؤلفه پیشرفت و تعالی یاد کرد و افزود: رعایت ضوابط اخلاقی و ارزشی در محل کار یکی از اولویت‌های این مجموعه است که کارکنان نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای دارند.
دکتر حسن‌شاهی با اشاره به گوشه‌ای از موفقیت‌های خانواده بزرگ مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس گفت: کارکنان توانمند مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس در مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در عرصه کشوری خوش درخشیدند و این در حالی است که با توجه به تناسب کارکنان با بیشترین شرکت‌کننده در مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در سطح کشور شرکت کردیم و این امر بیانگر پایبندی کارکنان این مجموعه به ارزش‌های الهی و معنوی است.
وی پایبندی به کلام الهی و سیره ائمه اطهار(ع) را رمز پیشرفت و موفقیت دانست و اظهار داشت: افرادی که با قرآن مجید مأنوس هستند، در مسئولیت‌های حرفه‌ای نیز تمامی تلاش خود را برای خدمت به جامعه به کار می‌گیرند و در پرتو آن شاهد پیشرفت کشور و بهبود خدمت‌رسانی به جامعه هستیم.
این مقام مسئول همچنین خواستار دقت عمل بیشتر و ارتقای آگاهی در زمینه فعالیت در فضای مجازی شد و اظهار داشت: باید در زمینه به نمایش گذاشتن عکس‌ها و فیلم‌ها در فضای مجازی بیشتر دقت کرد؛ به یاد داشته باشیم که برخی از مرزها به ویژه در بستر خانواده از حدود الهی هستند و نسبت به پاسداشت خط قرمزهایی که در آیین و شریعت ما به آنها تأکید فراوانی شده، باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های کارکنان این مجموعه در آیین‌های فاخر فرهنگی گفت: حضور پرشور در آیین تشییع شهدا، اعلام انزجار از جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، بازدید از خانواده معزز شهدا و جانبازان، اهدای خون، اقامه نماز و برپایی زیارت‌های عاشورا و محفل انس با قرآن، پاسداشت فرازهای امر به معروف و نهی از منکر، ارج نهادن بر مبانی عفاف و حجاب، اعزام کاروان راهیان نور، برپایی میزهای خدمت، اعزام گروه‌های درمانی به مرز شلمچه جهت خدمت‌رسانی به زوار حسینی، جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مردم مظلوم غزه، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه و بسیاری دیگر از این موارد گوشه‌ای از مجاهدت‌های کارکنان مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس است.
دکتر حسن‌شاهی با تأکید بر این موضوع که مؤلفه‌های فرهنگی و ارزشی منحصر به ایام خاصی نمی‌شود و همواره در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: امامان جماعت جهت اقامه نماز در تمامی مراکز درمانی و اداری حضور داشته و آوای ملکوتی اذان پخش می‌شود.
وی در ادامه به برگزاری فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: کارنامه کارکنان مدیریت درمان تأمین اجتماعی در عرصه ورزش درخشان است و در رشته‌های کشتی، تنیس روی میز، والیبال، بدمینتون و تکواندو در بخش‌های آقایان و بانوان به عناوین برتر کشوری دست یافته‌ایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی