[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

موج چاقی به مدارس رسید ، روزنامه شیراز نوین

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت گفت: چاقی و بیماری‌های ناشی از آن امروز در جامعه در حال تبدیل به یک بحران است که باید چاره‌اندیشی شود.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، کامران باقری لنکرانی روز شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس، تأکید کرد: حل این بحران نیازمند فرهنگ‌سازی از دوره کودکی در آموزش و پرورش است.
وی تقویت شاخص امید به زندگی در جامعه را نیز ضروری دانست و افزود: در مراحل نوجوانی و جوانی زندگی، الگوها نقش بسزایی دارند و معرفی الگوهای موفق منجر به افزایش امید در جامعه می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت ادامه داد: امروز یکی از آسیب‌هایی فضای مجازی بر نسل جوان و نوجوان این است که آنها الگوی زندگی خود را میان شخصیت‌های مجازی انتخاب می‌کنند که با شخصیت واقعی آنها متفاوت است.
باقری لنکرانی بر همکاری بیشتر اداره کل آموزش و پرورش فارس و مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت کشور برای افزایش سلامت دانش‌آموزان و معلمان تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه این دیدار گفت: مسئله سلامت دانش‌آموزی باید به گفتمان اساسی استان تبدیل شود و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در خصوص این مسئله نقش‌آفرینی کنند.
محمدخلیل عسکری افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه است و جامعه نخبگان نیز باید متناسب با تخصص خود در مسیر تعلیم و تربیت به دستگاه بزرگ آموزش و پرورش کمک کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: دانش‌آموزان امروز، پدران و مادران آینده ایران هستند و توجه به سلامت آنها در این سن از بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌ها در آینده جلوگیری خواهد کرد.
وی گفت: آموزش و پرورش دولت سیزدهم کار خود را بر مبنای سند تحول بنیادین آغاز کرده و اصول این سند مربوط به همه نسل‌ها و اقوام در همه دوره‌ها می‌شود.
عسکری پیشنهاد کرد: بر این اساس، لازم است یک کارگروه مشترک با حضور آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت کشور تشکیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش فارس به عنوان کریدور و گذرگاه علمی و فناورانه ایران و ‌جهان انتخاب شده و از این رو همکاری مشترک آن با مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت کشور امری بسیار مهم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی