[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد، روزنامه شیراز نوین

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، از سری برنامه‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، با محوریت اجرای عمومی آثار نمایشی در دهه کرامت ۱۴۰۳ منتشر شد.
به گزارش ایرنا، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، با مشارکت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و همراهی اداره‌کل هنرهای نمایشی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی را با محوریت اجرای عمومی آثار نمایشی در بهار ۱۴۰۳، همزمان با دهه کرامت برگزار می‌کند.
فراخوان این دوره جشنواره با هدف «اشاعه فرهنگ منور رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری»، «استفاده از ظرفیت مؤثر تئاتر در راستای توسعه معارف دینی و رضوی برای عموم مخاطبان» و «حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر دینی کشور» منتشر شده است.
موضوعات تأکید شده در این فراخوان، شامل معرفی ابعاد دینی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شخصیت امام رضا(ع)، تبیین فرهنگ و سبک زندگی رضوی و تأثیر آن در زندگی معاصر، ترویج حکمت‌ها و آموزه‌های فلسفی و اخلاقی امام رضا(ع)، خودشناسی و خداشناسی از دیدگاه امام رضا(ع)، همراهی با مردم و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه در مکتب رضوی و ائمه اطهار(ع)، بهره‌گیری از فرهنگ عامه و آیین‌های رضوی مناطق مختلف کشور، ارتباط ادیان و مذاهب و مردم سایر ملل با امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی و ابعاد شخصیتی و معنوی حضرت معصومه(س) هستند.
شیوه برگزاری این دوره از جشنواره به دبیری اتابک نادری، غیرمتمرکز و با محوریت اجرای عمومی آثار خواهد بود.
در فراخوان توضیح داده شده است: «با استفاده از ظرفیت‌های حوزه تئاتر و هدف دسترسی بیشتر عموم مخاطبان به آثار نمایشی، ستاد برگزاری، این دوره از جشنواره را به صورت غیرمتمرکز و با محوریت اجرای آثار در محل تولید برگزار خواهد کرد.
بدین‌صورت که دبیرخانه پس از ارزیابی نهایی آثار متقاضی، ۱۵ اثر را به عنوان آثار منتخب معرفی و با صاحبان آثار برای اجرای عمومی، بین ۱۰ تا ۱۵ نوبت در شهرهای محل تولید تفاهم‌نامه همکاری منعقد خواهد کرد.
این گروه‌ها طبق گاه‌شمار دبیرخانه، آثار خود را در شهرهای محل تولید، اجرای عمومی خواهند کرد. علاوه بر اجرای صحنه‌ای (زنده)، فیلم آثار منتخب طی یک جدول تنظیمی از تلویزیون تئاتر ایران به نمایش گذاشته خواهد شد تا تمامی علاقه‌مندان و هنرمندان سراسر کشور، امکان تماشای آثار را داشته باشند. در اختتامیه جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد، از کارگردانان این آثار تقدیر خواهد شد.
اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی و فرایند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق پورتال انجام می‌شود. مطابق گاه‌شمار جشنواره، آخرین مهلت ارسال نمایشنامه‌های پیشنهادی، ۵ دی ۱۴۰۲ و اعلام نتایج متون پیشنهادی، ۲۰ دی ۱۴۰۲ خواهد بود. زمان اجرای گروه‌های منتخب، ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی