[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

برای رفع مشکل نمازخانه‌های ادارات تدبیر خواهیم کرد، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه آیات قرآن در بسیاری از موارد بعد از اقامه نماز، به پرداختن زکات تأکید می‌کند، تصریح کرد: به لطف بارش رحمت الهی میزان پرداخت زکات نسبت به سنوات قبل رشد داشته، اما همچنان توقع داریم کشاورزان و دامداران نسبت به انجام این فریضه الهی اهتمام بیشتری داشته باشند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در نشست دبیران شورای اقامه نماز استان که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان فارس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بر ضرورت فرهنگ‌سازی در جهت استفاده بهینه در مصرف آب تأکید کرد و گفت: باید از هر شیوه و روشی برای فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه از منابع آبی استفاده کرد. یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی می‌تواند استفاده از شیرهای خودکار برای وضوخانه‌های ادارات باشد.
استاندار فارس ادامه داد: در مقایسه با ۶ و هفت‌دهم میلیارد مکعب مصرف آب استان در همه حوزه‌ها، قطعاً استفاده از شیرهای خودکار باعث کاهش چشمگیر استفاده از آب نمی‌شود، اما این مهم به عنوان یک فرهنگ‌سازی اقدام ارزشمندی است که پس از آن می‌توانیم از کشاورزان توقع داشته باشیم کاشت غرقابی را محدود کرده و به سمت استفاده از روش‌های نوین روی آورند. پس از آن نیز از صنعتگران توقع می‌رود با تغییر تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های نوین، مصرف آب را به حداقل برسانند.
دکتر ایمانیه با تأکید بر اینکه قسمتی از هزینه‌های تأمین آب، بایستی صرف هزینه‌های فرهنگ‌سازی شود، اظهار داشت: در دین ما، اسراف در هر امری حرام بوده و بر مبارزه با آن تأکید شده است؛ حال در حوزه آب این موضوع از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه، ضمن اینکه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس را مأمور کرد در کمترین زمان ممکن، نمازخانه‌های ادارات در سراسر استان را بررسی کند، مسائل و موارد را جمع‌بندی کرده و به او گزارش دهد، تصریح کرد: گزارش مربوط به هر دستگاه را به مدیر ارشد آن مجموعه بررسی می‌کنم و در خصوص رفع مشکلات نمازخانه‌های ادارات تدبیر خواهیم کرد.
وی با تأکید بر اینکه، نمازخانه‌ها باید هم از نظر فضای فیزیکی و هم از نظر تجهیزات تأمین باشند، افزود: نمازخانه‌ها برای پرسنل و مراجعان ادارات جذاب باشد. این جذاب بودن به معنی اسراف در هزینه‌ها و تأمین ملزومات غیرضروری نیست؛ بلکه به معنای این است که محل تجمع مؤمنان و محل عبادت مسلمانان باید آراسته و منظم باشد. پخش اذان در سطح شهر، تکمیل دوره‌های روخوانی قرآن توسط پرسنل در ادارات دو موضوع دیگری بود که استاندار فارس به دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان یادآور 
شد.
قسمت پایانی سخنان دکتر ایمانیه به مسئله زکات و اهمیت پرداخت آن اختصاص یافت. وی با اشاره بر اینکه آیات قرآن در بسیاری از موارد بعد از اقامه نماز، به پرداختن زکات تأکید می‌کند، تصریح کرد: به لطف بارش رحمت الهی میزان پرداخت زکات نسبت به سنوات قبل رشد داشته، اما همچنان توقع داریم کشاورزان و دامداران نسبت به انجام این فریضه الهی اهتمام بیشتری داشته باشند.
دکتر ایمانیه یادآور شد: محل مصرف زکات، در ابتدا فقرای همان محل و پس از آن هزینه در جهت بهداشت، درمان، آب، راه و سایر امکانات رفاهی همان روستا یا منطقه است، لذا نسبت به انجام قوانین خدای متعال اهتمام داشته باشیم و از انجام آن غافل نشویم تا برکات متعدد و فراوان شامل زندگی‌ها شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی