[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تفاهم برای سازندگی شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
تفاهم‌نامه ۶هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز و بانک شهر منعقد شد. این تفاهم‌نامه در یکصد و سی‌ و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در سرفصل‌های اوراق مشارکت، فاینانس و خط اعتباری منعقد شد.
مبادله تفاهم‌نامه ۲۰هزار میلیارد تومانی
شهردار کلان‌شهر شیراز با تصریح بر این نکته که امروز ارتباط شهرداری با بانک شهر در سطح خوبی قرار دارد، گفت: حدود ۱۴ ماه پیش، در حاشیه سفر مدیرعامل بانک شهر به این کلان‌شهر، تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیارد تومانی مبادله شد. محمدحسن اسدی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از یک‌سوم توافقات و بندهای این تفاهم‌نامه اجرایی شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این موضوع که سیستم فعلی بانک شهر سیستمی چابک، فعال و پویاست، گفت: امروز بانک شهر در تمام پروژه‌های بزرگ و متوسط شهری با ارائه تسهیلات و وام به پیمانکاران، عاملیت فروش اوراق مشارکت و سایر مدل‌های تأمین مالی حضور دارد. شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در سفر دیروز مدیرعامل بانک شهر به این کلان‌شهر، بخش دوم این تفاهم‌نامه وارد مرحله عملیاتی و اجرایی خواهد شد که بخشی از آن به موضوع تأمین واگن و تجهیزات مترو این کلان‌شهر اختصاص دارد.
گره‌گشایی از پروژه‌های شهری
مدیرعامل بانک شهر در ادامه این جلسه با بیان اینکه از گره‌گشایی از پروژه‌های شهری و اثرات ملموس مثبت بر زندگی مردم حمایت می‌کنیم، گفت: شهردار شیراز از بانک شهر و ظرفیت‌های آن به خوبی مطلع بوده و به‌نحو مطلوبی از آن استفاده کرده است؛ تا جایی‌ که امروز بیشترین حجم پروژه‌های عمرانی فعال شهرداری‌ها در سطح کشور، در شهر شیراز عملیاتی شده و در کمترین کلان‌شهری شاهد چنین رویکرد و اقدامی هستیم. سیدمحمدمهدی احمدی با بیان اینکه سهام‌داران عمده بانک شهر، شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور هستند، افزود: با وجود اینکه اکثر شهرداری‌ها امروز در بحث پرداخت حقوق و مزایا با تنگنا روبه‌رو هستند، اما شهرداری شیراز پروژه‌های متعدد و متنوعی را در دست اقدام دارد. وی ضمن تبریک به شهردار شیراز برای بهره‌‌برداری و افتتاح ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های بزرگ شهری در دهه فجر امسال، عنوان کرد: در شرایطی که از نظر اقتصادی کشور در تنگناها و با چالش‌های متعدد روبه‌رو است، اما مردم شیراز توانسته‌اند از خدمات حاصل از پروژه‌های عمران شهری بهره‌مند شوند. مدیرعامل بانک شهر بار دیگر به تعامل بسیار خوب شهرداری با بانک شهر اشاره کرد و گفت: در این راستا پروژه‌های متنوعی از سوی شهرداری شیراز معرفی شده و با توجه به خوش‌حسابی شهرداری شیراز، ارکان اعتباری بانک، تأمین مالی آنها را در دستور کار قرار داده‌اند. احمدی تأکید کرد: امروز بانک شهر با اعتماد کامل وارد مشارکت جمعی شهرداری شیراز شده و این مهم به دلیل ایفای تعهدات از سوی شهرداری شیراز بوده است.
فاینانس ۱۰۵میلیون یورویی
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاینانس ۱۰۵میلیون یورویی اختصاص داده شده به شهرداری شیراز برای خرید ماشین‌آلات، تجهیزات واگن و مترو، عنوان کرد: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه منوط به اخذ مصوبه از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است و با تحقق آن شهرداری شیراز پس از تهران، دومین کلان‌شهری خواهد بود که از این خط اعتباری استفاده می‌کند. مدیرعامل بانک شهر یادآور شد: شهرداری شیراز توانسته است بازیگری عرصه بازار بورس و سرمایه را در این شرایط در کلان‌شهر شیراز عملیاتی کند که جای تبریک دارد. احمدی بیان کرد: برای تکمیل خطوط مترو هم تأمین خط اعتباری برای خرید ۲۱ دستگاه رام واگن تولید کشور به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است. وی با بیان اینکه در بحث برات کارت ویژه پیمانکاران شهرداری شیراز در سررسیدهای ۳، ۶ و ۹ماهه نیز تفاهم‌نامه جدیدی تعریف شده است، گفت: این امر موجب پیشبرد پروژه‌های شهرداری خواهد شد.
نوسازی ناوگان تاکسیرانی
مدیرعامل بانک شهر ادامه داد: در بحث نوسازی یک‌هزار دستگاه تاکسی نیز تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز منعقد شده و ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری نیز برای تأمین مصالح توسط شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه اختصاص یافته است. احمدی یادآور شد: در طرح خرسندسازی که ویژه تخصیص اعتبار و تسهیلات به پرسنل شهرداری شیراز و شوراست، نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۷۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. وی عنوان کرد: تفاهم دیگر موضوع اجرای یونیت‌های سرمایه‌گذاری املاک است که این بحث در حوزه مسکن و مولدسازی بسیار اثرگذار خواهد بود. مدیرعامل بانک شهر تأکید کرد: با راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان، مشارکت در ساخت مسکن محقق خواهد شد و صندوق املاک و مستغلات شهرداری شیراز با پروژه‌های مشارکت ساختمانی تمام شده دارای پایان کار و سند تک برگ وارد بخش سرمایه‌گذاری فروش متری می‌شود که این امر می‌تواند موجب هدایت سرمایه‌گذاری‌های خرد مردم به سوی این صندوق و سرمایه‌گذاری در آن شود.
مولدسازی املاک و ایجاد ارزش‌افزوده
احمدی گفت: مولدسازی ملک و ایجاد ارزش‌افزوده روی آن و سهیم شدن سرمایه‌های خرد در یونیت‌‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در شرایط تورمی بسیار اثرگذار بوده و موجب شده نقدینگی بسیار خوبی در اختیار شهرداری قرار گیرد. وی با بیان اینکه شهرداری شیراز باید سهام سرمایه خود را در این بانک افزایش دهد، گفت: از شورای شهر می‌خواهیم به افزایش سهم شهرداری شیراز در این بانک رأی مثبت بدهد. مدیرعامل بانک شهر عنوان کرد: به دنبال همکاری با شهرداری شیراز هستیم تا زمین مسکونی برای پروژه نهصت ملی مسکن پیش‌بینی شود و با تولید واحدهای مسکونی، آن را در اختیار کارکنان شهرداری و شورا قرار دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی