[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چهل روز گذشت، هنوز خبری از مراسم تجلیل نیست!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
ورزشکار افتخارآفرین استان فارس در هانگژو از مشکلات عدیده ورزشکاران استان در راه قهرمانی صحبت کرده و خواستار جدیت مسئولان در رسیدگی به وضعیت آنهاست.
علی اصغر جوانمردی یکی از ورزشکاران افتخارآفرین فارس در هانگژو بود.؛ او توانست در رقابت با حریفانش، بهترین پرتاب خود را به طول ۱۶ متر و ۱۷ سانتی‌متر پرتاب کرده و به مدال طلای این ماده دست پیدا کند.
جوانمردی با بیان اینکه مسابقات هانگژو در سطح بالایی برگزار شد، اظهار کرد: رقابت سختی بود؛ مخصوصاً در کلاس ما که کلاس f35 است، دو رقیب مطرح از کشورهای ازبکستان و چین داشتم که هر دو قهرمان پارالمپیک بوده‌اند. خدا را شکر با دعای خیر مردم، پدر عزیزم و روح مادرم، توانستم بهترین مقام را کسب کرده و مدال طلای مسابقات را به مردم شریف استان فارس تقدیم کنم.
او که با برنامه زنده تلویزیونی ورزش گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ورزشکاران در راه مدال‌آوری زحمات زیادی را تحمل کرده‌اند؛ رسیدن به مدال، تلاش بسیار زیادی را می‌طلبد. شاید اکثر مردم فقط لحظه کسب مدال را می‌بینند، اما کسانی که از بدنه ورزش هستند، می‌دانند که ورزشکار برای کسب یک مدال چقدر زحمت می‌کشد و چه فشاری را تحمل می‌کند. استرس فراوان، زجر و بی‌پولی، نداشتتن امکانات مناسب برای تمرین کردن، مشکلات ایاب و ذهاب و همه‌چیز را باید تحمل کند تا بتواند یک نتیجه خوب بگیرد.
این قهرمان شیرازی اضافه کرد: حفظ قهرمانی از قهرمان شدن خیلی سخت‌تر و مهم‌تر است؛ اینکه بتوانیم تمرینات خود را از اول شروع کنیم و خودمان را به رکوردهای خوب برسانیم. دو و میدانی هم که می‌دانید در پرتاب‌ها بحث سانتی‌متر است و در دوها و پرش‌ها، ثانیه و صدم ثانیه تأثیرگذار است؛ بنابراین قهرمان شدن واقعاً کار سخت و غیرقابل پیش‌بینی است.
جوانمردی در خصوص وعده‌ها و هدایایی که قرار بوده به قهرمانان تعلق بگیرد، گفت: قبل از اینکه به بازی‌های پاراآسایی برویم، مراسم بدرقه‌ای ترتیب داده شد و رئیس اداره ورزش فارس که آن زمان آقای شکوهی بود، قول‌هایی به ما داد؛ حالا مدیرکل عوض شده و طی یک سال اخیر، سه مدیرکل داشته‌ایم و این هم یکی از مشکلات ماست. مثلاً آقای مهدی اولاد، کارش به شکایت رسید، از بس که گفت جوایز را پرداخت کنید و نکردند و وعده‌هایی که برای همان مسابقات پارالمپیک به ما دادند و عملی نشد. الآن هم هیچ چیزی معلوم نیست؛ چهل روز از بازگشت ما از مسابقات گذشته، اما تنها تجلیلی که صورت گرفته از طرف اداره بهزیستی استان فارس بوده که در حد توانشان، هدیه‌ای به ورزشکاران مدال‌آور دادند. در استان‌های دیگر مسئولان استانی(ورزشی و غیرورزشی) از مدال‌آوران تجلیل کرده‌اند، اما در استان ما هنوز خبری نیست.
وی در خصوص وضعیت اشتغالش نیز گفت: برای مسئله اشتغال از طریق اداره ورزش، شهرداری و شورای اسلامی شهر پیگیری کرده‌ام، اما هر جایی که رفتم، مسئول مربوطه پشت سیستم نشسته و یک لایحه‌ای را نشان می‌دهد که مجلس تصویب کرده و می‌گوید فقط ورزشکاران نرمال که در مسابقات المپیک و جهانی مدال کسب کرده‌اند، می‌توانند استخدام شوند. اما بچه‌های پارالمپیک، فقط کسانی که مدال طلا گرفته‌اند می‌توانند استخدام شوند؛ یعنی نقره و برنزی‌ها به حساب نمی‌آیند. آیا آنها زحمت نکشیده‌اند؟
جوانمردی افزود: بچه‌های نرمال که در بازی‌های آسیایی شرکت کردند، 15 هزار دلار دریافت کردند؛ بچه‌های طلاآور پاراآسیایی هم 10 هزار دلار دریافت کردند. قرار شد جوایز مربوط به ورزشکارانی که نقره و برنز کسب کرده‌اند و همین‌طور جوایز مربیانشان در بازگشت به ایران پرداخت شود، اما هنوز جوایز این عزیزان پرداخت نشده است.
این قهرمان شیرازی در ادامه به فردی اشاره می‌کند که نقش حامی را در غیاب مادرش به خوبی ایفا کرده است و می‌گوید: خواهر بزرگوارم همیشه هوای من را داشته و از نظر مالی، روحی و حتی مسکن، حمایتم کرده است؛ ما اجاره‌نشین هستیم و خیلی سخت زندگی را می‌گذرانیم. این مدال‌ها خیلی سخت کسب می‌شوند و اینکه جوایزمان را دیر می‌دهند، مشکلاتی را برای ما به وجود می‌آورد؛ گاهی آن‌قدر دیر جوایز به دست ورزشکاران می‌رسد که دیگر کاربرد زمان خودش را ندارد. با این وضع تورم و نوسانات بازار دلار و مسکن، باعث می‌شود نتوانیم آن استفاده لازم را از جوایز ببریم، اما باز هم خدا را شکر خواهری دارم که جای مادر را هم برایم پر کرده است و بدون او، این موفقیت‌ها ممکن نبود.
علی اصغر جوانمردی، قهرمان شیرازی پاراآسیایی هانگژو در پایان گفت: امیدوارم مسئولان از حرف زدن دور شوند و بیشتر عمل کنند؛ پای کار باشند و بتوانند کاری انجام دهند تا ورزشکاران بتوانند با خیال راحت‌تری به کار ادامه دهند و افتخارآفرینی کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی