[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

افزایش رضایتمندی با رشد شاخص‌های درمانی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز از تلاش شبانه‌روزی به‌منظور رشد صعودی شاخص‌های درمانی خبر داد.
دکتر عباس محسنی با ارائه پیشینه‌ای از بیمارستان شهید دکتر بهشتی گفت: این بیمارستان در فضایی به مساحت 28 هزار و ششصد مترمربع احداث شده و تنها بیمارستان وابسته به تأمین اجتماعی در استان فارس محسوب می‌شود.
او با بیان اینکه بیمارستان شهید دکتر بهشتی به عنوان مرکز درمانی معین، وظیفه ارائه خدمات به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در سه استان هم‌جوار را بر عهده دارد، بیان کرد: بیمارستان شهید دکتر بهشتی بزرگ‌ترین مجموعه درمانی سازمان تأمین اجتماعی در جنوب کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: در این بیمارستان 134 پزشک عمومی، متخصص و فوق‌تخصص، 635 پرسنل درمان به همراه 155 پرسنل پشتیبانی مشغول فعالیت هستند.
رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز بخش‌های مختلف این بیمارستان را به بستری، پاراکلینیک و پشتیبانی طبقه‌بندی کرد و افزود: در این مجموعه بخش‌های اورژانس، جراحی و داخلی مردان و زنان، آی‌سی‌یو بزرگسالان و نوزادان، اتاق‌های عمل، زنان و زایمان، دیالیز، ارتوپدی، چشم، سی‌‌سی‌یو، آنژیوگرافی و پست آنژیو، اکوکاردیوگرافی و... مشغول خدمت‌رسانی هستند.
دکتر محسنی با بیان اینکه در بخش‌های پاراکلینیک خدمات ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، آزمایشگاهی، سونوگرافی، اندوسکوپی و کلونوسکوپی و... ارائه می‌شود، بیان داشت: در بخش پشتیبانی بخش‌های پذیرش، داروخانه، بایگانی پزشکی، آی‌تی، آموزش و... مشغول خدمت‌رسانی هستند.
به گفته این مقام مسئول، درمانگاه الحاقی این بیمارستان با مساحت بیش از 4300 مترمربع در سه طبقه، یکی از فعال‌ترین مراکز درمانی در سطح استان است.
او خاطرنشان کرد: در درمانگاه بیمارستان شهید دکتر بهشتی تعداد 82 پزشک مشغول درمان بیماران هستند و میانگین روزانه ویزیت پزشکان 1200 مورد ثبت شده است. در بخش درمانگاه کلیه خدمات پاراکلینیکی از قبیل نوار قلب و مغز، شنوایی‌سنجی، رادیوگرافی، تزریقات و پانسمان، دندان‌پزشکی، نوار عضله و عصب، کیلینیک دیابت و فشار خون، بینایی‌سنجی، سنگ‌شکن، فیزیوتراپی و سایر نیازهای بیماران ارائه می‌شود.
رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به منظور خدمت‌رسانی بهینه به مراجعه‌کنندگان، سیستم‌های نوبت‌دهی متنوعی در نظر گرفته شده است. بیماران می‌توانند از طریق نوبت‌دهی تلفنی، سیستم USSD (71*1420*4*)، مراجعه به تارنمای Dfarsnobat.ir، نوبت ارجاع داخلی از طریق مراکز ملکی و ویزیت بعد از ترخیص بیمار نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.
دکتر محسنی با اشاره به بهبود شرایط درمانی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی گفت: در حوزه عملکرد کیفی طی سالیان اخیر شاهد رشد شاخص‌های اعتبار بخشی بیمارستانی هستیم. افزایش تعداد زایمان‌های طبیعی، کاهش سزارین، رشد شاخص ضریب اشغال تخت، کاهش متوسط اقامت بیماران، میانگین مدت تریاژ در اورژانس و مواردی از این دست به این موفقیت بزرگ انجامیده است.
وی با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس اظهار داشت: در سال 1401 بیش از 11هزار عمل جراحی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی به انجام رسیده که رقمی معادل 30 درصد آن به جراحی‌های بزرگ اختصاص داشته و در سال جاری نیز روند صعودی را نشان می‌دهد.
او با اعلام این خبر که عملیات بهسازی تمامی بخش‌های بیمارستان در دست انجام است، عنوان کرد: امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم عملیات احداث ساختمان الحاقی به زودی آغاز شود و تعداد تخت‌های بیمارستانی رشد چشمگیری یابد.
رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی در بخش دیگری از سخنانش به موفقیت‌های این مجموعه طی سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: این بیمارستان در سال 1401 رتبه اول رضایتمندی بیماران در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور را به خود اختصاص داد و رتبه یک اعتبار بخشی بیمارستانی با تلاش شبانه‌روزی همکاران اخذ شده است. همچنین رتبه اول بخش‌های NICU، بالاترین رتبه رضایتمندی و ارائه کیفیت در بلوک زایمان، کسب لوح ارتقای سلامت مادران، کسب گواهی بیمارستان دوستدار مادر و کودک، اخذ گواهی آتش‌نشانی و استاندارد آسانسور از دیگر موفقیت‌های بیمارستان شهید دکتر بهشتی در سال‌های اخیر است. دکتر محسنی در ادامه از نیروی انسانی به عنوان ارزنده‌ترین سرمایه بیمارستان یاد کرد و افزود: به منظور افزایش رضایتمندی و ترویج نشاط و شادابی در میان کارکنان اقدامات متعددی با هماهنگی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس در دستور کار قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به ارائه خدمات رفاهی، اعزام تیم‌های ورزشی کارکنان به مسابقات کشوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی، رشد تعاملات اجتماعی با تشکیل تیم‌های کوهنوردی و پیاده‌روی، راه‌اندازی سالن بدن‌سازی، عقد قرارداد با بخش خصوصی جهت دریافت خدمات و امکان استفاده از اقامتگاه‌های سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور اشاره کرد.
وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد بهبود عملکرد کیفی خدمات به‌موازات افزایش کمی آنها باشیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی