[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تخصیص بودجه به کالبد بافت تاریخی شیراز و حمل‌ونقل شیراز، روزنامه شیراز نوین

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری کلان‌شهر شیراز گفت: تخصیص بودجه ویژه به کالبد بافت تاریخی شیراز از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری شیراز است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدعلی راضی با حضور در برنامه خوشا شیراز، در خصوص اهم وظایف و اقدامات معاونت برنامه‌ریزی شهرداری کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: این بخش ازجمله حوزه‌های هماهنگ‌کننده در خصوص بودجه‌بندی است. وی با اشاره به اینکه تدوین و تهیه برنامه بودجه و اختصاص آن به همه بخش‌ها در ۳ برنامه بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم‌بندی شده است، افزود: در برنامه کوتاه‌مدت بودجه یک‌ساله شهرداری شیراز مشخص می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز اضافه کرد: تخصیص و توزیع بودجه‌ها به حوزه‌ها و با موضوعات مختلف است که حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، محیط‌‌زیست و خدمات شهری، اقتصادی و شهرسازی از جمله آنهاست. راضی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی بودجه سال جاری، ۵۴۰ پروژه تعریف‌ شده که هم‌اکنون این پروژه‌ها در سطح کلان‌شهر شیراز و در مناطق یازده‌گانه فعال هستند. وی در ادامه به تشریح روند تهیه برنامه بودجه‌ای پرداخت و عنوان کرد: معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شیراز برای تهیه بودجه از یک سند بالادستی استفاده کرده که این سند برنامه‌ای ۲۰‌ساله است و بر اساس مطالعات پایه در زمینه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و شهرسازی انجام‌ شده است. معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز ادامه داد: بر اساس این مطالعات، قابلیت‌سنجی‌ها صورت پذیرفته تا استعدادها و توانمندی‌های شهر استخراج و بر اساس قابلیت‌ها مسیر توسعه شهر تعیین شود.
راضی با اشاره به اینکه بر اساس سنجش این قابلیت‌ها شهر باید توسعه متوازن داشته باشد، گفت: با این اقدام، نیازسنجی- امکان‌سنجی و برنامه‌های راهبردی پیرامون هر پروژه مشخص می‌شود. وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای بودجه در حوزه حمل‌ونقل باهدف کاهش ترافیک برای تکمیل خطوط مترو، احداث تقاطع‌ها و خطوط جدید، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مدیریت ترافیک و هوشمندسازی در نظر گرفته شده که ۳۷ درصد از بودجه ۲۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی شهرداری شیراز به این حوزه اختصاص داده ‌شده است.
این مقام مدیریت شهری در حوزه برنامه‌ریزی شهرداری شیراز در ادامه گفت: در حوزه محیط‌‌زیست توجه ویژه‌ای به محدودیت منابع آبی و توزیع متوازن فضای سبز شهری مدنظر قرار گرفته است. راضی افزود: از دیگر مباحث مهم و مورد اهمیت در بودجه شهری بحث تاب‌آوری شهر در مقابل حوادث غیرمترقبه است که در این حوزه پروژه‌های بسیار خوب و شاخصی در حوزه آتش‌نشانی و مدیریت بحران در بودجه شهری تعریف ‌شده که حجم ۱۱ درصدی برابر با ۱۷۰۰میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص داده است. وی در پایان یادآور شد: در حوزه کالبدی کلان‌شهر شیراز، با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که بافت تاریخی این کلان‌شهر دارد و برای همه مجموعه‌ای ارزشمند است، تخصیص بودجه ویژه از اولویت‌های اصلی و حائز اهمیت مدیریت شهری شیراز است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی