[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

اسکواش‌بازهای فارس آماده درخشش در یزدجونیور، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
در مراسم تقدیر از اسکواش‌بازان نوجوان شیرازی، متولی ورزش این شهر قول داد که علاوه بر بازگرداندن مکان تخصصی این رشته به دست هیئت‌ها، مکانی هم در بُعد همگانی برای ترویج رشته اسکواش تهیه شود.
از سه اسکواش‌باز افتخارآفرین شیرازی با حضور متولی ورزش این شهر تقدیر شد؛
طی مراسمی که در محل هیئت اسکواش شهرستان شیراز برگزار شد، رئیس این هیئت با تقدیر از توجه ویژه مدیران ورزش فارس و شیراز به رشته اسکواش، گفت: شانس خوبی نصیب اسکواش دیار ما شده که دو نفر از جنس ورزش در رأس امور قرار گرفته‌اند و خوشبختانه به خواسته‌ها و دغدغه‌های ما نیز توجه دارد.
امین مولایی افزود: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز این قول را به ما داده که در بُعد همگانی اسکواش، فضایی را برای این رشته ورزشی در یکی از بوستان‌های شیراز تهیه کند.
وی همچنین به معرفی سه اسکواش‌باز جوان و موفق شیرازی پرداخت و گفت: سهیل سلطانی اخیراً در رقابت چهارجانبه بین‌المللی در کشور قطر در رقابت با ورزشکارانی از کشور میزبان، پاکستان و مصر، توانست مقام سوم را به دست بیاورد. سهیل در آبان‌ماه نیز مقام دوم مسابقات کشوری را در رده سنی زیر 19 سال به دست آورد؛ همچنین ثمین حسن‌پور در رده زیر 17 سال دختران، همواره روی سکوهای کشوری قرار گرفته است. تیانا تورانی نیز پدیده جدید استان فارس است که در مسابقات ایران جونیور در رده سنی زیر 13 سال عنوان دوم را کسب کرد؛ در حالی که برای نخستین بار در یک رویداد ملی شرکت کرده بود.
مولایی همچنین از اعزام 30 اسکواش‌باز فارسی برای حضور در مسابقات یزدجونیور خبر داد که طی روزهای 14 تا 17 آذرماه برگزار خواهد شد.
رئیس هیئت اسکواش استان فارس نیز با بیان اینکه این هیئت علاقه‌مند است تا به‌عنوان یک نهاد به جوانان این شهر و استان خدمت‌رسانی کند، بیان کرد: هرچه محیط‌های ورزشی ما پویاتر باشند، معضلات جامعه ما کمتر خواهد شد.
سید محمدعلی میرحسینی افزود: امیدوارم مسئولان به هیئت‌های ورزشی اعتماد خوبی داشته باشند و با حمایت از آنها و رفع مشکلاتشان، زمینه را برای کمک هیئت‌ها در رشد ورزش و در راستای آن، رفع مشکلات فرهنگی جامعه فراهم کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز نیز با تشکر از زحمات هیئت‌های اسکواش استان فارس و شهرستان شیراز گفت: اسکواش از معدود رشته‌هایی‌ است که در آنها بین هیئت‌های فارس و شیراز، اختلافی وجود ندارد و با همکاری یکدیگر، بدون حاشیه به سوی موفقیت پیش می‌روند.
سید کمال پاک‌فطرت افزود: حاصل این همکاری، رشد ورزشکاران و ظهور نوجوانان و جوانان توانمند در عرصه اسکواش است که شاهد افتخارآفرینی آنها هستیم.
وی در ادامه به معضل واگذاری مکان تخصصی رشته اسکواش به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این اتفاقات، قبل از ورود بنده به عرصه مدیریت ورزش شیراز رخ داد اما تلاشمان این است که در اتمام مدت قرارداد، این مکان را دوباره به هیئت فارس برگردانیم؛ علاوه بر این، در تلاش هستیم تا از طریق دوستانمان در شهرداری شیراز، فضایی دیگر را در بُعد همگانی برای رشته اسکواش فراهم کنیم.
پاک‌فطرت با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی زیادی تحت مدیریت اداره ورزش هستند و رسیدگی به مشکلات یکایک آنها زمان‌بر است، خواستار پیگیری مداوم و مطالبه‌گری هیئت اسکواش از متولیان ورزش شد.
در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از سه ورزشکار برتر رده‌های سنی اسکواش استان فارس، سهیل سلطانی، ثمین حسن‌پور و تیانا تورانی تقدیر شد.
*مربیان اسکواش شیراز: با چند مدال از یزد برمی‌گردیم
اسکواش‌بازهای شیرازی در 5 رده سنی و در دو بخش دختران و پسران، دیروز(سه‌شنبه) عازم یزد شدند و از امروز تا جمعه برای کسب افتخار در مسابقات یزدجونیور تلاش خواهند کرد.
سرپرست و مربی تیم پسران استان فارس در خصوص این رقابت‌ها گفت: با توجه به اینکه در مسابقات یزدجونیور، ورزشکارانی از کشور عراق و احتمالاً یک کشور دیگر نیز حضور خواهند داشت، به نوعی مسابقات بین‌المللی محسوب می‌شود و از سطح بالایی برخوردار خواهد بود.
سعید ستارخان درباره میزان تأثیر منفی کمبود سالن برای تمرین ورزشکاران استان فارس هم اظهار کرد: قطعاً کمبود فضا و امکانات روی آمادگی بچه‌ها تأثیرگذار است، اما مسئولان هیئت تا آنجایی که توانستند، شرایط را فراهم کردند تا کمبودها پوشش داده شود؛ هرچند نه تنها این ورزشکاران، بلکه تمام جامعه اسکواش استان فارس نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان است.
وی افزود: استان ما پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌توانیم قهرما‌ن‌های بیشتری در عرصه کشوری و حتی بین‌المللی داشته باشیم.
ستارخان در پاسخ به این سؤال که چه تعداد مدال برای ورزشکاران استان فارس در رقابت‌های یزدجونیور پیش‌بینی می‌کند نیز گفت: پیش‌بینی در اسکواش کار بسیار سختی است؛ مخصوصاً در مسابقات سطح بالایی که پیش رو داریم، ولی حداقل 5 مدال را در مجموع هر دو بخش آقایان و بانوان در نظر گرفته‌ایم.
مربی تیم اعزامی فارس به رقابت‌های یزدجونیور در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه اسکواش اخیراً به رقابت‌های المپیک هم اضافه شده است، می‌طلبد که از این به بعد توجه بسیار بیشتر و بهتری به آن شود. حضور و موفقیت ما در مسابقات یزد نیز نشان‌دهنده این خواهد بود که می‌توانیم در المپیک آینده صاحب جایگاه باشیم. ورزشکاران اعزامی ما به یزد نیز در سنین ابتدایی حضور در این رشته ورزشی هستند و می‌توانیم روی آنها برای حضور در عرصه‌های جهانی امیدوار باشیم.
سرپرست تیم بانوان اعزامی فارس به مسابقات یزدجونیور نیز در خصوص آمادگی اسکواش‌بازان استان گفت: دختران مستعد زیادی در اسکواش فارس داریم و حتماً در مسابقات پیش رو صاحب مدال خواهیم شد. ملیحه موحدزاده افزود: سطح مسابقات یزد بالا خواهد بود، اما امیدواریم که به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد مدال را برای دختران اعزامی فارس پیش‌بینی می‌کند، گفت: حداقل به یک مدال در رده سنی زیر 17 سال امیدواریم؛ در رده زیر 11 سال هم شانس مدال داریم. پیش‌بینی در این رشته بسیار سخت است و مسائل روان‌شناسی و جو بازی‌ها هم در عملکرد ورزشکاران تأثیرگذار است، اما امیدواریم که حداقل در این دو رده سنی صاحب مدال شویم.
موحدزاده در خصوص سختی‌های رشته اسکواش برای دختران عنوان کرد: به طور کلی شرایط ورزش در کشور ما سخت شده است و برای دختران این سختی بیشتر هم به چشم می‌آید، اما به اعتقاد من، علاقه زیاد ورزشکاران ما به اسکواش باعث شده که این رشته را با تمام وجود ادامه دهند. خیلی از این بچه‌ها در رده‌های ملی هم افتخارآفرینی کرده‌اند و امیدواریم که در آینده شاهد درخشش بیشتر آنها نیز باشیم.
گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش «یزدجونیور» به مدت چهار روز از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در مجموعه ورزشی کوثر شهر یزد برگزار خواهد شد؛ مجموع جوایز در نظر گرفته‌شده برای برترین‌های این مسابقات حدود ۷۵ میلیون تومان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی