[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

آرامش شیراز با جان‌فشانی ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مانور آمادگی و مراسم پاسداشت مقام آتش‌نشان داوطلب شیراز به مناسبت روز جهانی داوطلب در راستای اهمیت و نقش این افراد برگزار شد. این مراسم عصر سه‌شنبه 14 آذرماه با حضور نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، جمع گسترده‌ای از آتش‌نشانان داوطلب و با همراهی اصحاب رسانه در سایت آموزش و تاکتیک ایستگاه ۱۴ آتش‌نشانی شیراز واقع در شهرک والفجر برگزار شد.
 بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی در ایمن‌سازی شهر
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز از جهاد خدمت‌رسانی آتش‌نشانان قدردانی کرد. افسانه خواست‌خدایی در این مراسم از آتش‌نشانان داوطلب به عنوان سرمایه‌های ارزنده جامعه یاد کرد و گفت: دفاع مقدس تنها منحصر به ۸ سال جنگ تحمیلی نیست و همچنان ادامه دارد. زمانی در جریان کرونا پزشکان و پرستاران جان‌فشانی کردند و امروز هم جوانان و شهروندان داوطلب آتش‌نشان تنها برای خدمت به صحنه آمدند تا اگر در شرایط خاص نیاز به حضور آنها شد، در امر کمک‌رسانی شرکت کنند. وی با اشاره به سابقه چندین‌ساله آتش‌نشان داوطلب و راه‌اندازی طرح بام افزود: بانوان آتش‌نشان داوطلب چند سالی است در قالب گروه‌های مردمی بهترین خدمات را ارائه می‌دهند و در طرح بام از مشارکت آنها به صورت تخصصی بهره‌مند می‌شویم. عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با تأکید بر این موضوع که آموزش آتش‌نشانان مرد و زن به صورت مستمر دنبال می‌شود، اظهار داشت: در این خصوص بر نامه‌ریزی‌های زیادی با کمک یاوران شورا در 176 محله انجام شده است تا بستر حضور داوطلبان در زمان بروز حوادث فراهم شود. نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری افزود: در حال حاضر دوره تئوری گروه اول تمام شده و  آماده برگزاری آموزش عملی هستیم و بعد از پایان دوره هم به بانوان شرکت‌کننده گواهی پایان آموزش اعطا می‌شود تا هر زمان نیاز به حضور آنها در صحنه باشد، مشارکت کنند و به دیگران نیز آموزش دهند.
 محلات شیراز، قلمرو آتش‌نشانان داوطلب
وی با اشاره به کم‌نظیر بودن طرح بام گفت: این طرح  با ۷۰۴ نفر از بانوان آموزش‌دیده برگزار شد و مهم‌ترین نکته این طرح این است که از همه گروه‌های سنی در آن حضور دارند و  این افتخار ماست که  بانوان در هر سنی در اجتماع حضور دارند. عضو شورای شهر شیراز گفت: در همین راستا ما طرح‌های دیگری را هم در دست اقدام داریم که از آن جمله می‌توان به  آموزش دانش‌آموزان، پرسنل شهرداری و خبرنگاران اشاره کرد. خواست‌خدایی گفت: شهرداری شیراز همواره در همه موارد از جمله مشارکت مردم در اداره شهر پیشرو بوده است...

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی