[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

فارس در حوزه ملی کرسی دوم صنایع را دارد، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس: تأمین برق پایدار مهم‌ترین مشکل شهرک‌های صنعتی است
فارس در حوزه ملی
کرسی دوم صنایع را دارد

هاشمی: عنوان دوم کشور در تعداد شهرک‌های صنعتی در مرحله بهره‌برداری، از آن استان فارس است 
 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در دیدار با معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از بهره‌برداری 3300 واحد تولیدی- صنعتی و کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: در این واحدها برای افزون بر 40هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. 
در این دیدار که عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مدیر شهرک صنعتی بزرگ شیراز و مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ نیز حضور داشتند، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تبریک انتصاب دکتر حسن شیخ نیا به سمت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس برای او آرزوی موفقیت کرد.
سید مصطفی هاشمی در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت تولید و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان، به بیان مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات این حوزه پرداخت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده در این شرکت، ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان فارس با مساحت اراضی حدود 7هزار و 200 هکتار راه‌اندازی و بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار فراهم شده است، گفت: استان فارس در این زمینه عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
هاشمی افزود: هم‌اکنون بیش از 7600 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد و در قالب این قراردادها افزون بر 2150 هکتار زمین واگذار شده است.
وی همچنین از بهره‌برداری از 3300 واحد تولیدی- صنعتی و کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت:در این واحدها برای افزون بر 40هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مهم‌ترین مشکل شهرک‌های صنعتی استان را تأمین پایدار برق بیان کرد و گفت: به علت عدم انجام فعالیت‌های مناسب زیرساختی در این بخش در سال‌های گذشته و تکمیل ظرفیت واگذاری برق در برخی از شهرک‌های صنعتی استان امکان واگذاری زمین به متقاضیان وجود ندارد و حتی برخی واحدهایی که در آستانه بهره‌برداری قرار دارند، به علت عدم تأمین برق با مشکل مواجه شده‌اند و امکان راه‌اندازی ندارند. وی تصریح کرد: بر اساس ماده 54 و 81 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب مجلس، تأمین برق تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر عهده وزارت نیروست و تأمین زیرساخت داخل شهرک‌ها شامل شبکه‌های توزیع بر عهده این شرکت قرار دارد. هاشمی با بیان اینکه در مصوبات دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس وزارت نیرو مکلف به تأمین برق شهرک‌های صنعتی شده است، گفت: با اجرای این مصوبات تحول مناسبی در زمینه تأمین برق شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود. در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز با بیان اینکه استان فارس دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که باید از همه این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده شود، گفت: تمام تلاش خود را برای ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای پیشبرد راهبرد توسعه استان به کار خواهیم بست. دکتر حسن شیخ‌نیا بر لزوم ارتباط، تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی داخل استان با وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در سطح ملی تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید با تقویت این ارتباطات گام‌های مؤثری در زمینه تحقق اهداف توسعه استان برداریم.
وی با اشاره به شناخت و اشراف کامل از وضعیت اقتصادی و صنعت استان گفت: ارتقای جایگاه صنعت و اقتصاد استان با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در اولویت کاری قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی