[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

گسترش چتر حمایتی برای درمان ناباروری و بیماران خاص، روزنامه شیراز نوین

معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان فارس از گسترش چتر حمایتی این سازمان به منظور درمان ناباروری و حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد.
دکتر بهرام کریم‌آقایی با اشاره به اهمیت اجرایی‌سازی فرامین رهبر معظم انقلاب گفت: پیرو ابلاغ سیاست‌های جوانی جمعیت، حمایت‌ها و تسهیلات ویژه ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی به منظور درمان زوج‌های نابارور در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته بخش کوچکی از داروها و خدمات پزشکی برای درمان ناباروری در تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه بود که پس از ابلاغ سیاست‌های جوانی جمعیت روند درمان به صورت گسترده‌تری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.
او با اشاره به تعریف زوج‌های نابارور جهت استفاده از خدمات درمان ناباروری اظهار کرد: زوج‌هایی با سن بالاتر از 35 سال، چنانچه پس از گذشت شش ماه و زوج‌های کمتر از 35 سال چنانچه بعد از یک سال ازدواج موفق به فرزندآوری نشده باشند، می‌توانند از خدمات و تسهیلات تأمین اجتماعی در این حوزه بهره‌مند شوند. معاون خرید راهبردی تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به چگونگی تشکیل پرونده برای استفاده از خدمات درمان ناباروری گفت: زوج‌های نابارور پس از اخذ تأییدیه پزشک به معاونت خرید راهبردی تأمین اجتماعی مراجعه کرده و پس از نشان‌دار شدن در سامانه، معرفی‌نامه برای دریافت خدمات از مراکز درمانی به آنها ارائه می‌شود.
به گفته دکتر کریم‌آقایی، نود درصد هزینه‌های درمان ناباروری با تعرفه دولتی، توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از مهرماه سال 1401 درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج به صورت ویژه در دستور کار تأمین اجتماعی قرار گرفته است. او با اشاره به این موضوع که صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با اعتبارات ویژه تشکیل شده، افزود: بر اساس آمارهای جهانی، بیش از 10 درصد از جمعیت مبتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون و دیابت هستند که عوارض و هزینه‌های زیادی را به خانواده و نظام سلامت تحمیل می‌کنند. به همین دلیل روند تشخیص و درمان این گروه از بیماری‌ها در سبد حمایتی سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است. معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان فارس در این رابطه بیان داشت: روند تشخیص چنین بیماری‌هایی بسیار ساده است و با کمک پزشکان خانواده و متخصصان مربوطه قابل شناسایی است. لذا بیماران پس از انجام فرایند تشخیص توسط پزشکان در سامانه تأمین اجتماعی نشان‌دار شده و از خدمات حمایتی سازمان بهره‌مند می‌گردند.
دکتر کریم‌آقایی با اشاره به این موضوع که روند ثبت و نشان‌دار شدن بیماران سرطانی و قلبی و سایر بیماران مبتلا به بیماری صعب‌العلاج از دو طریق در سامانه تأمین اجتماعی انجام می‌شود، عنوان کرد: راهکار اول مراجعه حضوری به سازمان تأمین اجتماعی و ارائه مدارک جهت تشکیل پرونده است و راهکار دوم ثبت‌نام و بارگذاری مدارک در سامانه تأمین اجتماعی به آدرس darman.tamin.ir است که پس از اخذ کد رهگیری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. وی با هشدار نسبت به این موضوع که شمار بیماران سرطانی به دلیل سبک زندگی صنعتی و کم‌تحرکی در حال ازدیاد است، افزود: بسیاری از سرطان‌ها در صورت تشخیص زودرس قابل درمان هستند و انجام امور تشخیص و درمان آنها تحت پوشش تأمین اجتماعی است. او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که سرطان سینه در جوامع آمار ابتلا بالایی دارد، بیان داشت: اتخاذ راهکارهای خودمراقبتی، آموزش و تست‌های غربالگری نقش بسزایی در تشخیص و درمان زودهنگام این بیماری دارد. دکتر کریم‌آقایی با اشاره به این موضوع که انجام آزمایش‌های تشخیص زودرس بیماری‌ها، از گذشته در سبد حمایتی تأمین اجتماعی قرار داشته، اظهار داشت: ابتلا به سرطان روده علامت چندانی ندارد و با انجام تست‌های ساده پزشکی و آموزش‌های خودمراقبتی می‌توان گام بلندی در حوزه تشخیص زودهنگام و درمان به موقع برداشت و اکنون با اطلاع‌رسانی گسترده به جامعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نسبت به این موضوع یادآوری می‌کنیم که با انجام آزمایش‌های تشخیصی و تست‌های دوره‌ای اهتمام بیشتری به سلامت خانواده داشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی