[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اولین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان به همراه پهپاد مافوق صوت، روزنامه شیراز نوین

شرکت استراتولانچ(Stratolaunch) یک نقطه عطف مهم را با نخستین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان به همراه پهپاد مافوق صوت Talon-A که سوخت‌گیری شده بود، رقم زده است.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از آی‌ای، شرکت استراتولانچ اولین آزمایش هواپیمای Roc و پهپاد مافوق صوت سوخت‌گیری‌شده Talon-A یا TA-۱ خود را اعلام کرد.
این دوازدهمین پرواز برای سیستم پرتاب Roc و اولین پروازی بود که در آن TA-۱ در حالت سوخت‌گیری‌شده در هوا حمل شد.
شرکت استراتولانچ گزارش داده است که این پرواز آزمایشی بخشی از هدف بزرگتر آن برای آغاز اولین به پرواز درآوردن پهپاد Talon-A است.
هواپیمای Roc در حال حاضر بزرگترین هواپیمای جهان است که طول بال‌های آن به ۱۱۷ متر می‌رسد؛ این هواپیمای عظیم که از دو بدنه متصل به هم تشکیل شده، آخرین بار در ماه مه در یک آزمایش رها کردن موفقیت‌آمیز با نمونه اولیه پهپاد Talon-A پرواز کرد.
پهپاد Talon-A اولین وسیله نقلیه مافوق صوت شرکت استراتولانچ است.
این آزمایش اخیر یک مکمل ارزشمند برای آزمایش تونل باد است و امکان تأیید ویژگی‌های دینامیکی مهم را فراهم می‌کند؛ در عین حال که اطلاعات قابل‌توجهی در مورد قابلیت پرواز این وسیله نقلیه آزمایشی ارائه می‌دهد.
ضمن اینکه آزمایش‌های زمینی آن با به حداقل رساندن خطرات و احتمال شکست، نقش مهمی در روزهای اولیه این پرواز ایفا کرده است و امروزه نیز ادامه دارد.
این شرکت در طول این پرواز که به مدت ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه به طول انجامید، در تکمیل یک پرواز با پهپاد Talon-A  به نقطه عطف مهمی دست یافت.
هدف اولیه این پرواز، ارزیابی سیستم پیشرانه Talon-A و محیط‌هایی بود که در هنگام حمل سوخت در آن کار می‌کند.
هدف دوم نیز بررسی سیستم‌های تله‌متری هواپیمای Roc و پهپاد TA-۱ بود که آگاهی موقعیتی را برای اطمینان از آماده بودن همه سیستم‌ها برای پرواز با قدرت در طول رهاسازی فراهم می‌کند.
سیستم پیشران Talon-A از یک موتور موشک پیشران مایع پشتیبانی می‌کند که نیروی رانش مورد نیاز آن را برای رسیدن به سرعت‌های مافوق صوت فراهم می‌کند.
دکتر زکری کرور، مدیر اجرایی استراتولانچ می‌گوید: در حالی که ما چندین آزمایش موفقیت‌آمیز زمینی برای سوخت و احتراق این سیستم انجام داده‌ایم، نیاز به ارزیابی عملکرد سیستم در محیط پرواز قبل از رهاسازی داشتیم.
وی افزود: نتایج اولیه این آزمایش پروازی جدید نشان می‌دهد که سیستم ما طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرده است و تا بررسی کامل داده‌های آزمایش، مراحل بعدی خود را مشخص خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اکنون یک زمان هیجان‌انگیز برای تیم و مشتریان ماست، زیرا ما به ارائه خدمات آزمایشی خود به صورت آنلاین نزدیکتر می‌شویم؛ ما سریع‌تر به سمت آینده پروازهای پرسرعت پیش می‌رویم و من به سرسختی تیم‌ برای رسیدن به این نقطه افتخار می‌کنم.
طبق گزارش استراتولانچ، این آزمایش اخیر موجب پیشرفت در تولید پهپادهای TA-۲ و TA-۳ می‌شود که اولین وسایل نقلیه مافوق صوت کاملاً قابل استفاده مجدد در خط تولید Talon-A خواهند بود.
جدا از دستیابی به این نقطه عطف آزمایشی مهم، این شرکت همچنین اخیراً دو قرارداد پرواز با آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده و برنامه آزمایش قابلیت پیشرفته چندسرویسی(MACH-TB) نیروی دریایی ایالات متحده منعقد کرده است که در آن به‌عنوان پیمانکار فرعی خدمت خواهد کرد.
پل آلن(Paul Allen) شرکت استراتولانچ را در سال ۲۰۱۱ با هدف پرتاب موشک از بلندای جو زمین، شبیه به هواپیمای حامل WhiteKnightTwo و فضاپیمای VSS Unity متعلق به شرکت ویرجین گلکتیک تأسیس کرد.
اما در سال ۲۰۱۹، یک سال پس از مرگ آلن، تمرکز استراتولانچ از اهداف قبلی خود تغییر کرد و این شرکت اکنون قصد دارد از هواپیمای Roc به‌عنوان یک سکو برای تحقیق و توسعه مافوق صوت استفاده کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی