[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جو بازی نباید روند تیم ما را به هم بریزد، روزنامه شیراز نوین

سرمربی نماینده بسکتبال شیراز در لیگ برتر:
جو بازی نباید روند تیم ما را به هم بریزد


به اعتقاد مسئول فنی نماینده بسکتبال شیراز در لیگ برتر، این تیم در خیلی از بازی‌ها بهای جوان‌گرایی خود را پرداخته و باید در بازی‌های آینده، روی مدیریت جو بازی تمرکز کند.
به گزارش ایسنا، تیم لیموندیس شیراز امسال توانسته بسکتبال را در این شهر زنده کند؛ همین‌که تیم‌ها و بازیکنان مطرح کشور به شیراز می‌آیند و دیداری در سطح اول کشور برگزار می‌کنند، یعنی یک اتفاق خوب برای ورزش استان فارس.
اما نمی‌توان به همین مقدار کفایت کرد و لیموندیس باید در ادامه راه، نشان دهد که می‌خواهد یک باشگاه حرفه‌ای باشد و برای ماندگاری تلاش کند؛ نه تنها ماندگاری در سطح بسکتبال کشور، بلکه ماندگاری در دل ورزش دوستان شیرازی. اتفاقی که در شهری مثل گرگان افتاده و هر هفته تعداد بسیار زیادی از علاقه‌مندان به تیم بسکتبال این شهر به سالن می‌روند تا یک شور و هیجان گروهی را تجربه کنند.
نماینده شیراز در رقابت‌های این فصل نتایج بدی کسب نکرده و با کسب دو پیروزی، تیم نهم جدول دوازده تیمی رقابت‌هاست.
نبرد بعدی این تیم، به ظاهر یکی از ساده‌ترین بازی‌های فصل به شمار می‌رود، اما سرمربی لیموندیس عقیده دیگری دارد.
تیم فولاد هرمزگان در تمام هفت بازی گذشته خود تن به شکست داده است، اما محمدرضا اسلامی، نبرد با تیمهایی که وضعیتی شبیه فولاد دارند را سخت توصیف کرد و گفت: نتایجی که تیم هرمزگان در هفته‌های گذشته گرفته، تناسبی با پتانسیل این تیم ندارد؛ آنها در برخی دیدارها کار را به وقت اضافه کشانده‌اند و با اختلاف ناچیزی بازنده شده‌اند. این را هم باید در نظر بگیریم که این تیم در خطر سقوط قرار دارد و بازی با چنین تیم‌هایی هم از دشواری‌های خاص خود برخوردار است.
وی افزود: تیم فولاد اخیراً یک بازیکن آمریکایی دیگر به ترکیب خود اضافه کرده و در مقابل ما با دو بازیکن آمریکایی به میدان خواهد رفت؛ این نشان می‌دهد که نماینده هرمزگان به فکر جبران مافات نتایج هفته‌های گذشته است و کار سختی برابر این تیم خواهیم داشت.
اسلامی در خصوص شکست هفته قبل تیمش مقابل مس رفسنجان هم گفت: در نیمه نخست بازی در رفسنجان عملکرد خوبی داشتیم و امتیاز بیشتری هم نسبت به حریف کسب کردیم، اما در نیمه دوم چند عامل دست به دست هم داد که نتوانیم نتیجه را حفظ کنیم.
سرمربی لیموندیس در این‌باره توضیح داد: جوانی بازیکنان ما مسئله‌ای است که در این فصل به طور دائمی با آن مواجه هستیم؛ خودمان این مسیر را انتخاب کرده‌ایم که از بازیکنان جوان استفاده کنیم و هزینه آن را باید بپردازیم. به هرحال این بازیکنان در مقابل نفرات با تجربه‌تر، گاهی دچار اشتباه می‌شوند و این یکی از دلایل ناکامی ما در رفسنجان بود. به این مورد، باید غیبت دوباره توباک را هم اشاره کنیم؛ در نیمه دوم، تأثیر عدم حضور این بازیکن صربستانی را کاملاً حس کردیم.
اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که در نیمه دوم روی ما تأثیر منفی گذاشت، جو سالن بود؛ تماشاگران رفسنجانی خیلی فحاشی کردند، آنها لیدرهای فوتبالی را به همراه طبل به سالن آورده بودند و توانستند حتی روی عملکرد داوران هم تأثیر بگذارند.
وی در پایان گفت: از عملکرد تمامی بازیکنانم راضی هستم، ولی فکر می‌کنم باید مدیریت بهتری داشته باشیم و تلاش کنیم که جو بازی روی بازیکنان جوانمان تأثیر نگذارد. باید نوسانات را کم کرده و روند تیم را برای دقایق بیشتری از بازی حفظ کنیم. همین بازیکنانی که نیمی از آنها اولین فصل حضور در سوپرلیگ را تجربه می‌کنند، در سال‌های آینده جزو بازیکنان تعیین‌کننده لیگ خواهند بود.
تیم بسکتبال لیموندیس شیراز در هفته هفتم رقابت‌ها در رفسنجان با نتیجه 99 بر 85 بازنده شد؛ این تیم در هفته هشتم روز پنجشنبه، 16 آذر در سالن دانشگاه آزاد شهر صدرا به مصاف فولاد هرمزگان خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی