[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

وابستگی پروژه‌های عمرانی به زیرساخت‌ها ، روزنامه شیراز نوین

 ابراهیم صنعتی- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از شتاب در اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون 96 پروژه زیرساختی با اعتبار افزون بر 5000میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان در دست اجراست.
سیدمصطفی هاشمی در نشست فصلی مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بر نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به حجم بالای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، نظارت و کنترل پروژه‌ها به عنوان یک اصل در اجرای پروژه‌های زیرساختی مورد توجه و تأکید است.
وی از مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی در مرحله اجرا را 37 پروژه با اعتبار 1000میلیارد ریال در بخش برق و مخابرات، 22 پروژه با اعتبار 2000میلیارد ریال در بخش زیرسازی و آسفالت، 22 پروژه با اعتبار 1500میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب و 5 پروژه با اعتبار 100میلیارد ریال در بخش گاز اعلام کرد و گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌های زیرساختی در حال اجرا 57 درصد است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز 51 پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: برای اجرای این طرح‌ها افزون بر 900میلیارد ریال هزینه شده است. وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ پروژه زیرساختی نیز در مراحل مختلف بررسی، برآورد، برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد، توجه به شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق محروم با هدف تکمیل زیرساخت‌ها و آماده‌سازی این شهرک‌های صنعتی برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی را از اولویت‌های این شرکت در اجرای طرح‌ها بیان کرد. هاشمی با بیان اینکه در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد 63 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی در بسترسازی به منظور استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی ایفا کرده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس خواستار رصد و پایش روزانه واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی توسط مدیران شهرک‌ها شد و گفت: مدیران شهرک‌ها باید موارد و مشکلات واحدها را به‌صورت روزانه احصا کنند و تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات داشته باشند. هاشمی با اشاره به اجرای طرح به‌روزرسانی اطلاعات واحدهای صنعتی و تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی فارس گفت: نتایج این طرح که در مرحله پایانی قرار دارد، مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در حوزه‌های خدمات حمایتی و زیرساختی خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی