[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

مدیرکل هواشناسی فارس: برف و باران در راه است ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده سطح زرد، نسبت به بارش باران، احتمال جاری شدن رواناب، برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، ‌رعد و برق همراه با وزش باد، کاهش دما و مه صبحگاهی پس از عبور سامانه همه مناطق این استان را از عصر چهارشنبه ۲۲ آذر ماه تا ۲۳ همین ماه فرامی‌گیرد.
مدیرکل هواشناسی فارس روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا، در این ارتباط بیان کرد:‌ فعالیت این سامانه بارشی برای چهارشنبه هفته جاری در مناطق شمالی، مرکزی، غربی به ویژه شمال‌غرب در شهرستان‌های رستم، نورآباد ممسنی، سپیدان، کازرون، کوه چنار،‌ بیضا و سد درودزن فعال است.
مسعود حقیقت ادامه داد:‌ همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۲۳ آذرماه در همه مناطق استان به ویژه در شمال‌غرب پیش‌بینی شده است.
جاری‌شدن رواناب و لغزندگی جاده‌ها
حقیقت تأکید کرد: احتمال جاری شدن رواناب در شمال‌غرب استان، کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی شمال استان و آزادراه شیراز و اصفهان، افزایش سرعت باد به صورت موقت به ویژه در شمال‌شرق و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.
احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها
احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها،‌ احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، احتیاط در جابه‌جایی عشایر و فعالیت‌های طبیعت‌گردی و لای‌روبی کانال‌ها و آب‌راه‌ها نیز توصیه می‌شود.
مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد:‌ بارش‌ها در مناطق سردسیر شمالی به ویژه در سپیدان و غرب شهرستان‌های اقلید و آباده به صورت برف است و شدت بارش باران برای پنجشنبه هفته جاری بیشتر در مناطق شمال‌غربی استان بوده و سایر مناطق به صورت پراکنده و خفیف است.
پیش‌تر هواشناسی فارس ۱۸ آذرماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه شیراز برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، ‌بیماران ریوی و قلبی در مناطق مرکزی و جنوب‌غربی از هجدهم تا بیست و یکم آذرماه هشدار داده 
بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی