[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شیراز، سوگوار حضرت زهرا(س) ، روزنامه شیراز نوین

معاون فرهنگی آستان مقدس احمد بن موسی(ع) گفت: این آستان با همکاری گروه‌های مردمی و استانداری فارس برای تقویت مراسم روضه‌های خانگی ایام فاطمیه مبلغان و مبلغه‌های ویژه کودک و نوجوان به این محفل‌ها اعزام می‌کند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الله طلایی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع برنامه‌های حرم مطهر احمد بن موسی(ع) در دهه دوم فاطمیه، افزود: پیش‌بینی می‌شود یکصد مبلغ به روضه‌ها و ۱۰ مبلغه به محافل خانگی کودک و نوجوان اعزام شوند. وی ادامه داد: آستان احمد بن موسی(ع) در ماه‌های گذشته برپایی محافل خانگی را تبلیغ کرده و ۱۰۰ پرچم نیز با نشان این حرم مطهر آماده کرده تا به خانواده‌های متقاضی برپایی این مجالس مذهبی تحویل دهد.
طلایی با اشاره به برخی از برنامه‌های ویژه ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا(س) مانند نشست‌های مادرانه و همسرانه و محافل قرآنی و ادعیه ویژه بانوان در رواق دارالذکر و دارالعباده و ویژه کودک و نوجوان در بوستان کودک حرم مطهر، گفت: چهارشنبه چهار بعد از ظهر، عصر شعر فاطمی با حضور شاعران استانی برپا می‌شود.
وی افزود: هم‌زمان با نماز مغرب و عشای چهارشنبه نیز مراسم سوگواری ایام فاطمیه، سالروز درگذشت آیت‌الله محی‌الدین حائری و سردار رستم قاسمی با سخنرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عزاداری سنتی بوشهری‌های ساکن شیراز برگزار می‌شود. معاون فرهنگی آستان مقدس احمد بن موسی(ع) ادامه داد: شنبه‌شب هم‌زمان با شب شهادت بانوی ۲ عالم، مراسم سوگواری و وداع با هشت شهید گمنام با سخنرانی معاون فرهنگی مسجد جمکران و مداح محسن بنی‌فاطمه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. طلایی تشییع شهدای گمنام از میدان ارم تا میدان امام حسین(س)، قرائت خطبه فدکیه در ساعت ۱۰ و نیم، عزاداری پس از نماز ظهر و عصر و سوگواری و لاله‌گردانی خدام پس از برپایی نماز مغرب و عشا از برنامه‌های سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) است. وی درباره اختلاف نظر درباره تاریخ شهادت فاطمه زهرا(س) توضیح داد: با توجه به اینکه خط عربی در گذشته بدون نقطه نوشته می‌شده، اختلاف خوانداری واژه‌های تسعین و سبعین سبب این اختلاف نظر شده و برخی معتقدند که دخت نبی اکرم(ص) ۷۵ روز و برخی معتقدند ۹۵ روز پس از پدر بزرگوارشان به شهادت رسیده‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی