[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آغاز شناسنامه‌دارشدن باغات در شهرستان خنج ، روزنامه شیراز نوین

آغاز شناسنامه‌دارشدن باغات در شهرستان خنج 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در راستای تولید محصول سالم و مدیریت باغات در شهرستان آغاز شده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی‌پور تصریح کرد: باغداران شهرستان با ثبت‌نام در این طرح یک کد 18رقمی دریافت کرده که در مرحله بعد کودهای یارانه‌ای به آنان تعلق می‌گیرد و همچنین جهت استفاده از دیگر مزایای طرح از جمله تسهیلات و مکانیزاسیون و... باغدار ملزم به داشتن کد مذکور می‌باشد.
این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون بیش از 800 هکتار از باغات شناسنامه‌دار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال زراعی جاری، کلیه باغات شهرستان هویت پیدا کند.
وی اظهار کرد: در شناسنامه باغات، تمام مشخصات باغات اعم از نام و نام خانوادگی باغدار، نوع محصول، محل طرح، سطح، تعداد درختان، مقدار و نوع سموم و کود و... قید می‌شود.
علی‌پور افزود: 2350 هکتار از سطح اراضی شهرستان به باغ اختصاص یافته است که از این سطح 450 هکتار مرکبات و 1900 هکتار نخیلات می‌باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج در ادامه به اهمیت دریافت کد QR در آینده نزدیک اشاره کرد و ابراز کرد: کشاورزان در دریافت این کد توجه ویژه داشته باشند؛ چون قطعاً ابتدا در صادرات محصول تولیدی و پس از آن حتی در فروش محصول در بازارهای داخلی ضروری خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی