[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

نماینده ولی‌فقیه در فارس: پیام شهید دستغیب به ما صبر است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه رسیدن به اهداف انقلابی که می‌خواهد تمدن نوین ایجاد کند، زمان می‌برد، گفت: علوم اجتماعی در بررسی تحولات یک‌ جامعه می‌گوید چند نسل زمان می‌برد تا به نتیجه برسد و صبر انقلابی می‌خواهد و صبر انقلابی به معنی این نیست که کار نکنیم؛ بلکه باید پای کار بایستیم تا به نتیجه برسیم.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم سالروز شهادت شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام‌جمعه فقید شیراز که با حضور پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در مسجد عتیق برگزار شد، با اشاره به کتاب «بندگی راز آفرینش» شهید دستغیب گفت: نام‌گذاری این کتاب هم جایزه دارد و جایزه‌اش را خدا می‌دهد.
وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حرف هرچه می‌خواهد ارزشمند باشد و محتوا هرچه می‌خواهد بالا باشد، تا در قالب هنری ریخته نشود، تأثیرگذار نیست، افزود: نام‌گذاری کتاب قالب شاعرانه دارد. هم حرف اساسی است و هم در قالب ادبی ارزشمند است. بندگی راز آفرینش که دو جلد است و شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) است که این ایام تعلق به آن ‌حضرت 
دارد.
آیت‌الله دژکام به بیان دو جمله از خطبه حضرت زهرا(س) از کتاب مذکور پرداخت و افزود: حضرت زهرا(س) در بخشی از این خطبه فرمودند صبر را وسیله‌ای برای استحقاق اجر و پاداش و امر به معروف را برای اینکه مصلحت اجتماع در آن است. خدای متعال برای چه صبر را بر ما واجب کرده است؟
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: صبر واجب است و اگر صبر اهمیت نداشت چرا هر هفته حضرت علی(ع) می‌خواند و ما به تقلید از حضرت هر هفته می‌خوانیم؟ برای اینکه اگر صبر نباشد، هرچه تلاش کرده‌ایم، بی‌فایده بوده است. ۳۰۰هزار شهید در کشور و ۱۵هزار شهید در استان داده‌ایم و بدون صبر همه زحمات به هدر می‌رود.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه انقلاب کردیم و مزد می‌خواهیم اما حضرت زهرا(س) فرمود باید صبر کنید و کسی که بی‌صبری می‌کند اجر خود را ضایع می‌کند، گفت: اگر از بنده خدا مزد زحمات را می‌خواهید، باخته‌اید و در نهایت باید بگذارید و بروید؛ اما اگر مزد را از خدا می‌خواهید، حضرت زهرا(س) فرمود باید صبر کنید. نتیجه از انقلاب می‌خواهید باید صبر کنید.
وی تأکید کرد: رسیدن به اهداف انقلابی که می‌خواهد تمدن نوین ایجاد کند، زمان می‌برد. علوم اجتماعی در بررسی تحولات یک‌ جامعه می‌گوید چند نسل زمان می‌برد تا به نتیجه برسد و صبر انقلابی می‌خواهد و صبر انقلابی به معنی این نیست که کار نکنیم؛ بلکه باید پای کار بایستیم تا به نتیجه برسیم. 
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه پیام شهید دستغیب به ما صبر است، گفت: صبر نتیجه می‌دهد. از زندان ساواک رسیدیم به جایی که امروز جبهه مقاومت در هر گوشه‌ای دلش به ایرانی‌ها و شما ‌گرم است و اسلام چه عزتی پیدا کرده و این نتیجه صبر است و بقیه مسیر را باید با صبر طی کنیم.
وی با یادآوری آیات قرآن کریم مبنی بر توصیه به صبر گفت: امام زمان(عج) بیش از ۱۲۰۰ سال است که صبر کرده است. امروز مشاهده می‌کنیم کودکان مسلمان زیر بمب فسفری می‌سوزند و ولی و آقای ما صبر می‌کند و ما منتظران امام زمان(عج) هم باید صبر کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی