[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رونمایی از دستگاه نیمه‌صنعتی نمونه‌گیری افقی درون چاه، روزنامه شیراز نوین

در دانشگاه شریف صورت گرفت
رونمایی از دستگاه نیمه‌صنعتی نمونه‌گیری افقی درون چاه
در مراسمی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از دستگاه نیمه‌صنعتی نمونه‌گیری افقی درون چاه رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، دکتر سید عباس موسوی، سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در مراسم رونمایی از این دستگاه که با حضور دکتر خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دانشگاه شریف برگزار شد به اولین دوره جذب دانشجویان رشته نفت در دانشگاه شریف اشاره کرد و گفت: در سال ۷۹ اولین دوره دانشجویان رشته نفت را جذب کردیم و پس از سال‌ها امروز دانشجویان این رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند که در حوزه صنعت نفت یا به‌عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.
وی با تأکید بر پیشرو بودن صنعت نفت در کشور اظهار کرد: در این برهه از زمان باید مسئولان کشور بخش عمده ظرفیت خود را برای صنعت نفت فعال کنند تا زمینه‌ای فراهم شود که با حمایت دولت از این صنعت، سایر صنایع کشور نیز متنعم شوند و در راستای رفع نیازهای کشور فعالیت خود را گسترش دهند.
موسوی با اشاره به طرح موضوع راهیان پیشرفت در دانشگاه‌ها گفت: به کمک این برنامه، بازدید و آشنایی نزدیک استادان و دانشجویان دانشگاه از صنعت نفت، می‌توان از ظرفیت بالقوه دانشگاه بهره برد و با ایجاد حس امیدواری از مهاجرت نخبگان جلوگیری کرد. در ادامه برنامه دکتر حداد پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف نیز در خصوص ورود دانشگاه به عرصه نسل چهارم گفت: طی سال‌های گذشته از دانشگاه مبتنی بر آموزش و پژوهش گذر کردیم و نسل دانشگاه فناور و کارآفرین را پشت سر گذاشتیم؛ امروز با نسل چهارم دانشگاه و ورود به فضای نوآوری مواجه شده‌ایم. وی افزود: در حال حاضر ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در اکوسیستم نوآوری با محوریت دانشگاه در ناحیه نوآوری در حال فعالیت هستند.
دکتر حدادپور از خلأ نیروی انسانی در آینده‌ای نزدیک در کشور خبر داد و آن را تلنگری دانست و افزود: باید از هم‌اکنون به فکر جذب و نگهداشت سرمایه‌های انسانی خود باشیم و تدبیری برای آن اتخاذ کنیم. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف گفت: با کمک استادان پروژه‌هایی که امکان تبدیل به محصول هستند را تعریف کرده‌ایم؛ تاکنون بیش از ۱۴۰ طرح ارسال شده و پس از صدور احکام برای کمیته داوری و ارزیابی، کار بررسی طرح‌ها آغاز شده است که طرح‌های واجد شرایط، شناسایی می‌شوند. او افزود: در مجموع ۱۱۷ نفر از استادان در این طرح شرکت کردند که مشارکت ۲۶ درصدی را به همراه داشت و در نهایت۱۴ طرح منتخب توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان توسط تیم‌های دانشگاهی تعریف و اجرایی می‌شود.
در ادامه برنامه دکتر جمشیدی، رئیس دانشکده شیمی و نفت، دکتر عباس‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه شریف و دبیر علمی همایش بین‌المللی انرژی و دکتر قائم مقامی، عضو هیئت علمی دانشگاه شریف طی سخنانی موضوعات و محورهای همکاری دانشگاه درباره پژوهش‌های نفتی را با معاون وزیر نفت در میان گذاشتند.
در حاشیه برنامه رونمایی دکتر سیاوش بیات، رئیس پژوهشکده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به طرح‌های راهبردی مشترک با صنعت نفت در دانشگاه به تفصیل به معرفی دستگاه نیمه صنعتی نمونه‌گیری افقی درون چاه پرداخت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی