[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

عینک هوشمند متا می‌تواند بخواند و ترجمه کند، روزنامه شیراز نوین

عینک شرکت متا که با همکاری ری‌بن ساخته شده به لطف هوش مصنوعی اکنون می‌تواند بخواند، ترجمه کند و تصاویر را زیرنویس کند.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از آی‌ای، عینک هوشمند ری‌بن-متا(Ray-Ban Meta) به لطف هوش مصنوعی متا ارتقای قابل‌توجهی پیدا کرده است و اکنون می‌تواند دیدن و شنیدن را یاد بگیرد.
دستیار هوش مصنوعی چندوجهی می‌تواند به انتخاب لباس مناسب کمک کند، متن ترجمه کند، عکس‌ها را شرح دهد و اشیائی را که عینک به سمت آنها قرار دارد، توصیف کند.
شرکت متا که پیشتر با نام فیسبوک شناخته می‌شد، ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی را برای عینک هوشمند خود اعلام کرده است که آن را مفیدتر و تعاملی‌تر می‌کند. این شرکت در حال آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی جدید «چندوجهی» است که می‌تواند به سؤالات کاربر براساس آنچه از طریق دوربین و میکروفن عینک می‌بینید و می‌شنود، پاسخ دهد.
هوش مصنوعی چندوجهی پا به عرصه می‌گذارد
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، برخی از این قابلیت‌ها را در یک حلقه اینستاگرام به نمایش گذاشت و از عینک‌ خواست تا شلوارهایی را که به پیراهنی که در دست دارد به خوبی ست می‌شوند، پیشنهاد دهد. دستیار هوش مصنوعی دو گزینه به او پیشنهاد داد و رنگ و الگوی پیراهن را توصیف کرد.
اندرو بوسورث(Andrew Bosworth)، مدیر ارشد فناوری متا در فیلم دیگری نشان داد که این دستیار می‌تواند کارهای متداول هوش مصنوعی مانند ترجمه و خلاصه‌سازی را انجام دهد. او همچنین نشان داد که چگونه این دستیار هوش مصنوعی می‌تواند به طور دقیق یک تابلو دیواری به شکل کالیفرنیا را شناسایی کند و اطلاعاتی در مورد این ایالت ارائه دهد.
موارد استفاده
تصور کنید در یک بوتیک شیک هستید؛ یک بلوز زمردی خیره‌کننده در دست دارید و درگیر انتخاب یک شلوار عالی هستید؛ نیازی نیست تلفن همراه خود را بیرون بیاورید و در تصاویر بی‌پایان پینترست جست‌وجو کنید. تنها کافی است زمزمه کنید، «هی متا، چه شلواری به این لباس می‌خورد»؟ عینک شما بلوز را اسکن کرده، رنگ و مدل آن را تجزیه و تحلیل می‌کند و شما یک مشاوره مد فوری دریافت می‌کنید؛ درست مانند یک استایلیست شخصی که مواردی را در گوش شما زمزمه می‌کند.
این عینک تنها برای مشاوره گرفتن در مورد لباس کاربرد ندارد.
آیا برای درک یک منو به زبان خارجی مشکل دارید؟ از عینک خود بخواهید آن را ترجمه کند. به موزه رفته‌اید؟ عینک می‌تواند در مورد آنچه که می‌بینید توضیح دهد. 
این عینک حتی به شما در نوشتن کپشن‌های اینستاگرام نیز کمک می‌کند؛ عکس‌هایتان را تجزیه و تحلیل کرده و موارد جالب را به شما پیشنهاد می‌دهد.
در حال حاضر دسترسی اولیه محدود است
این ابرقدرت هوش مصنوعی فقط برای برخی از افراد در دسترس است؛ این فناوری محدود به گروه منتخبی از افراد است که در ایالات متحده در مورد فناوری آگاهی دارند، اما زمزمه‌های این قابلیت در حال حاضر در حال گسترش است. 
جهانی را تصور کنید که در آن عینک شما تبدیل به دربان، استاد مد، مترجم زبان و مرکز اطلاعات می‌شود؛ مثل این است که سیری، الکسا و گوگل را با هم ترکیب کنید و روی صورت خود قرار دهید.
دستیار هوش مصنوعی چندوجهی هنوز در حال پیشرفت است و محدودیت‌هایی دارد؛ این عینک تنها با ثبت عکس می‌تواند آنچه را که می‌بینید تشخیص دهد و سپس آن را روی فضای ابری تجزیه و تحلیل ‌کند. پس از یک درخواست صوتی، باید چند ثانیه صبر کنید تا پاسخ را بشنوید؛ همچنین باید از دستورات صوتی خاصی برای شروع عکس‌برداری و پُرس‌وجو استفاده کنید؛ به‌عنوان مثال، شما باید بگویید: «هی متا، به این نگاه کن» و سپس سؤال خود را بپرسید.
عکس‌ها و پاسخ‌ها در برنامه متا ویو(Meta View) در تلفن همراه شما ذخیره می‌شوند که بعداً می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید؛ این می‌تواند برای ثبت یادداشت‌هایی که از طریق عینک دریافته‌اید یا دیده‌اید مفید باشد. دستیار هوش مصنوعی چندوجهی می‌تواند ابزاری مفید برای کاوش در جهان، خرید، یادگیری یا تفریح با عینک هوشمند ری‌بن متا باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی