[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر اقتصاد خبر داد: فعالان اقتصادی از اول دی به سامانه مؤدیان متصل می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اتصال فعالان اقتصادی به سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی موجب شفافیت و عدالت مالیاتی می‌شود که این روند از ابتدای دی‌ماه سال‌جاری برای فعالان اقتصادی آغاز و تا پایان زمستان ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی اظهار کرد: تمرکز تیم اقتصادی دولت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برگرداندن ریل اقتصاد بر مسیر رونق به‌جای رکودهای چند ساله در اقتصاد ایران، کاهش شدید سرمایه‌گذاری و برگرداندن به رشد مثبت آن و همچنین کاهش نرخ بیکاری در یکی دو سال گذشته بوده که ثمرات آن را در اقتصاد ایران اکنون آمارها حکایت می‌کنند.
وزیر اقتصاد به موضوعات مهم سال ۱۴۰۳ و دوره میان مدت اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: غیر از اصلاح نرخ‌های رشد سرمایه‌گذاری، نرخ اشتغال یا کاهش بیکاری و تجارت خارجی البته با شرکای تجاری کشور به سمت اصلاح ساختار معیوب اقتصاد ایران حرکت می‌کنیم، یعنی لوازم ادامه همین رشد سرمایه‌گذاری در بلند مدت را فراهم می‌کنیم تا رشد اقتصادی یا سرمایه‌گذاری، یک اتفاق موقت و کوتاه مدت در کشور نباشد.
خاندوزی با اشاره به علت برگزاری همایش دو روزه اقتصاد ایران تصریح کرد: برای اینکه اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران بتواند مورد اجماع بین تیم اقتصادی دولت و اصحاب دانشگاه، صاحب‌نظران و مدیران اقتصادی قرار بگیرد این همایش برگزار شد.
وی ادامه داد: این همایش شروعی بود برای هم‌گرایی بین تیم اقتصادی دولت در سطح اقتصاد کلان، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیرنیرو و وزارت امور اقتصادی و دارایی در کنار صاحب‌نظران دانشگاه‌های معتبر تهران و شهرستان‌های کشور، مدیران اقتصادی دستگاه‌ها، مدیران شرکت‌های بزرگ و بانک‌های مهم کشور که در این همایش مشارکت داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی