[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اتخاذ تدابیر ترافیکی برای پایداری هوای پاک، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

معاون شهردار شیراز از تحولات گسترده در حوزه حمل‌ونقل با اعتباری بالغ بر 50هزار میلیارد خبر داد. هادی شه‌دوست شیرازی برخی از پروژه‌های شاخص هفته حمل‌ونقل و ترافیک را برشمرد و اظهار داشت: بهره‌برداری از اولین مجتمع تعمیرگاهی و خدماتی ناوگان بار شهر شیراز و حومه در کشور با اعتبار بالغ بر 401میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی 17 پل عابر پیاده با اعتباری بالغ بر 1330میلیارد ریال، بهره‌برداری از پروژه هوشمند محدوده کم‌آلاینده LEZ شهر پاک و بهره‌برداری از سامانه هوشمند کنترل تردد مکانی و زمانی وسایل نقلیه باربر با اعتباری بالغ بر 850میلیارد ریال، از مهم‌ترین پروژه‌های هفته حمل‌ونقل هستند.
 تحولات گسترده در حوزه حمل‌ونقل
او در رابطه با تدابیری که در حوزه ایمن‌سازی در دستور کار قرار گرفته، اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی 34 سامانه ثبت تخلف سرعت با اعتبار بالغ بر 390میلیارد ریال، نصب و راه‌اندازی 52 سامانه نظارت تصویری با اعتبار 312میلیارد ریال و آغاز مطالعات محدوده ترافیک شهر شیراز با اعتبار 4میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های هفته حمل‌ونقل هستند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به رویدادهایی که در هفته حمل‌ونقل برپا می‌شود، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری شیراز و اتاق اصناف در جهت تخفیف خدمات و فروش محصولات موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر شیراز، انعقاد تفاهم‌نامه با خودروساز داخلی در خصوص خرید یک‌هزار دستگاه تاکسی برقی از جمله برنامه‌های هفته حمل‌ونقل است که به همت معاونت ترافیک شهرداری شیراز برگزار می‌شود. وی در ادامه از تخفیف 50 درصدی مراکز معاینه فنی خبر داد و با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته حمل‌ونقل گفت: آغاز به کار طرح اتوبوس شبانه از ساعت 21 الی یک بامداد، انعقاد تفاهم‌نامه بهره‌گیری از هوش مصنوعی در حمل‌ونقل و ترافیک با دانشگاه صنعتی شریف، هوشمندسازی اخذ عوارض حمل‌ونقل برون‌شهری پایانه‌ها، همایش تخصصی با دو موضوع تشریح ضابطه 777 سازمان برنامه و بودجه در خصوص انجام مطالعات حمل‌ونقل همگانی و بررسی تجارب و سوابق طرح‌های محدوده ترافیک در کلان‌شهرها به‌همراه تقدیر از فعالان حوزه حمل‌ونقل در صحن شورا و پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری مسابقه عکاسی با موبایل از رویدادهای هفته حمل‌ونقل شیراز است که به همت شهرداری برگزار می‌شود.
 اجرای طرح LEZ (کاهش آلایندگی هوا) در شیراز
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش از اجرای طرح LEZ در راستای کاهش کاهش آلایندگی هوای شیراز خبر داد. او با تأکید بر این موضوع که این طرح دارای پیوست‌های مطالعاتی دقیق و منسجمی است، اظهار داشت: جهت رفاه حال شهروندان نیز مقرر شد خدمات معاینه فنی در مراکز معاینه فنی خودرو شهر شیراز از روز ‌دوشنبه مورخ 27 آذرماه سال جاری تا روز چهارشنبه مورخ آذرماه ۲۹ به‌صورت نیم‌بها با ۵۰ درصد تخفیف انجام شود. وی خاطرنشان کرد: شهروندان گران‌قدر می‌توانند جهت استفاده از تخفیف مذکور، در روزهای اعلام شده جهت بازدید فنی به مراکز مشروحه زیر مراجعه نمایند.
- مرکز معاینه فنی شماره یک: خیابان ساحلی شرقی، جنب حوزه نظام وظیفه
- مرکز معاینه فنی شماره دو: بلوار امیرکبیر، جنب پایانه مسافربری امیرکبیر
- مرکز معاینه فنی شماره سه: بلوار امیرکبیر، خیابان فاخته (ورودی کارخانه سیمان فارس)
- مرکز معاینه فنی شماره چهار: بلوار آیت‌الله علوی (بزرگ‌راه شیراز به سپیدان، گویم)، جنب پمپ‌بنزین خلیج فارس
- مرکز معاینه فنی شماره پنج: بلوار خلیج فارس (بلوار پل فسا- وزیرآباد) جنب پمپ بنزین نیکان
- مرکز معاینه فنی شماره شش: کمربندی جنوبی، روبه‌روی کوشک میدان - جنب نمایندگی سایپا فتوحی
 حمایت مدیریت شهری از توان‌خواهان
شه‌دوست شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه‌های این معاونت که تا دهه مبارک فجر اجرایی می‌شوند، گفت: خرید 5 دستگاه خودرو ون ویژه خدمات‌رسانی به جامعه توان‌خواهان و معلولان با اعتباری بالغ بر 67میلیارد ریال صورت می‌گیرد.
او با اشاره به بهره‌برداری ایستگاه شماره 4 خط دوم متروی شیراز با اعتبار 6هزار میلیارد ریال گفت: بهره‌برداری ایستگاه شماره 3 خط دوم متروی شیراز با اعتبار 7200میلیارد ریال، خرید 75 دستگاه میدل‌باس با اعتبار 2720میلیارد ریال، کلنگ‌زنی 3 پارکینگ طبقاتی در محدوده ترافیک شیراز با اعتبار 11هزار میلیارد ریال، از اقدامات این معاونت تا دهه مبارک فجر است. معاون شهردار شیراز در همین رابطه گفت: بهره‌برداری سیستم مکانیزاسیون 16 پارکینگ روباز تحت تملک شهرداری شیراز با اعتبار یکصدمیلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی توسعه مرکز دیتا مدیریت کنترل ترافیک با اعتبار 500میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی هوشمندسازی 30 تقاطع سطح شهر شیراز با اعتبار 450میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی 20 سامانه هوشمند ناظر تقاطع با اعتبار 400میلیارد ریال در دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد.
 تلاش برای ارتقای ایمنی شیراز
شه‌دوست شیرازی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری شیراز نیز در این جلسه ضمن اعلام کاهش 62 درصدی تصادفات منجر به فوت در آبان‌ماه، از افتتاح و بهره‌برداری مجتمع خدمات رفاهی و تعمیرگاهی حمل‌ونقل و بار برای نخستین بار در کشور خبر داد.
او خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی ترافیکی کمربندی جنوب شیراز با اعتبار 305میلیارد ریال، کلنگ‌زنی جایگاه عرضه سوخت شهدای اتوبوسرانی با اعتبار 1920میلیارد ریال، رونمایی از یک‌هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده با تسهیلات شهرداری شیراز با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال، کلنگ‌زنی مرکز شماره 2 معاینه فنی خودروهای سبک با اعتبار 2200میلیارد ریال، طراحی و اجرای تابلوهای راهنمای مسیر و تابلوهای انتظامی بزرگ‌راه‌های آیت‌الله حائری و شهید استوار با اعتبار 170میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی جایگاه‌های تک سکو و شارژ برق در مناطق 11گانه شهرداری شیراز با اعتبار 900میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های معاونت حمل‌ونقل شهرداری شیراز تا دهه مبارک فجر است. شه‌دوست شیرازی در پایان از همکاری با بخش خصوصی خبر داد و افزود: انعقاد قرارداد بهره‌گیری از اتوبوس‌های گردشگری، استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه‌های اشتراکی برقی و خرید و بهره‌برداری از یکصد سامانه ثبت تخلف سرعت با مشارکت بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.
 کارت شهروندی در دسترس است
معاون شهردار شیراز در بخش دیگری از این گفت‌وگو، با بیان اینکه در توزیع کارت شهروندی کمبودی نداریم، گفت: ۲۳ باجه فروش کارت بلیت در محدوده‌های مختلف خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل مسافر و ایستگاه‌های مترو در حال ارائه و شارژ کارت شهروندی هستند. شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه در توزیع کارت شهروندی کمبودی نداریم، اظهار کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در ارائه کارت شهروندی وجود نداشته و در حال حاضر ۲۳ باجه بانک شهر در محدوده‌های مختلف خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل مسافر و همه ایستگاه‌های مترو در حال ارائه و شارژ کارت شهروندی هستند. وی افزود: حسب پیگیری‌های انجام‌شده، تعداد ۱۲۰هزار کارت شهروندی (کارت بلیت) در بانک شهر جهت رفاه حال شهروندان تهیه و ذخیره‌ شده و هیچ‌گونه محدودیتی جهت خرید یا شارژ کارت وجود ندارد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی