[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های صنعت ، روزنامه شیراز نوین

 فرزانه صنعتی- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تاکنون افزون بر ۶۰میلیارد ریال اعتبار در بخش زیرساختی ناحیه صنعتی خفر هزینه شده و بیش از ۱۰۰میلیارد ریال پروژه نیز در برنامه عملیاتی یک‌ساله این ناحیه صنعتی قرار دارد.
سیدمصطفی هاشمی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان خفر که هم‌زمان با سفر استاندار فارس برگزار شد، افزود: مراحل ایجاد و تأمین زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی از ابتدای امسال با سرعت خوبی در حال انجام است تا این ناحیه صنعتی آماده جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی شود.
وی با بیان اینکه عملیات حفر چاه آب و نیز خط انتقال به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۵۰میلیارد ریال انجام شده، گفت: مناقصه طرح‌های شبکه داخلی برق و روشنایی فاز عملیاتی نیز با اعتبار ۵۰میلیارد ریال هفته آینده برگزار می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به تخصیص ۳۵میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس جهت خرید و نصب فیدر در پست برق با هدف کاهش بار بر خط انتقال برق عبوری از روبه‌روی ناحیه صنعتی گفت: با اجرای این طرح، ۲ مگاوات از ظرفیت این خط آزاد شده و به ناحیه صنعتی خفر اختصاص می‌یابد تا زمینه تأمین برق ناحیه صنعتی فراهم شود.
هاشمی همچنین با اشاره به اجرای طرح زیرسازی فاز یک ناحیه صنعتی با اعتبار ۱۰میلیارد ریال افزود: طرح احداث خیابان و جدول معابر نیز با برآورد اولیه ۴۰میلیارد ریال برنامه‌ریزی می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان خفر، به‌ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اظهار امیدواری کرد: راه‌اندازی این ناحیه صنعتی بستر مناسبی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه ناحیه صنعتی خفر در اراضی به مساحت ۵۰ هکتار ایجاد می‌شود، گفت: عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی به‌صورت فازهای مختلف عملیاتی پیگیری می‌شود.
هاشمی افزود: مطالعات زیست‌محیطی این ناحیه صنعتی نیز انجام شده و طیف گسترده‌ای صنایع تا رده ششم زیست محیطی می‌توانند در این ناحیه مستقر شوند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرستان‌هایی که فاقد شهرک صنعتی هستند، در اولویت قرار دارد، گفت: این راهبرد با هدف فراهم کردن زیرساخت برای جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی