[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

وزیر خارجه پاکستان: متعهد به همکاری نزدیک با ایران علیه تروریسم هستیم، روزنامه شیراز نوین

وزیر امور خارجه پاکستان حمله تروریستی اخیر به مقر انتظامی راسک را به شدت‌ محکوم کرد و گفت: اسلام‌آباد تعهد قوی به همکاری نزدیک با تهران برای مقابله با تروریسم به عنوان یک چالش جمعی برای صلح و امنیت منطقه‌ دارد.
به گزارش ایرنا از دفتر روابط عمومی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، جلیل عباس جیلانی در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله یک گروهک تروریستی به نیروهای پلیس ایران در راسک را محکوم کرد.
جیلانی بر تعهد قاطع پاکستان به همکاری نزدیک با ایران در مقابله با تهدید تروریسم که یک چالش جمعی برای صلح و امنیت منطقه است، تأکید کرد.
وزرای خارجه دو کشور بر تعهد متقابل برای تقویت بیشتر روابط برادرانه ایران و پاکستان که ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد، تأکید و بر افزایش تبادل دیدارهای سطح بالا توافق کردند. جیلانی همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی نگرانی عمیق پاکستان را از وضعیت وخیم فلسطین اشغالی به ویژه غزه ابراز کرد.
وی بر فوریت برقراری آتش‌بس، رفع محاصره غزه، ارائه کمک‌های بشردوستانه بی وقفه از جمله تجهیزات پزشکی به مردم غزه و ازسرگیری تلاش‌های دیپلماتیک برای صلح پایدار در خاورمیانه بر اساس راه‌حل عادلانه برای مسئله فلسطین تأکید کرد. امیرعبداللهیان و جیلانی درباره دیگر موضوعات مهم دوجانبه و وضعیت منطقه هم گفت‌وگو کردند.
نیمه‌شب پنجشنبه -۲۳ آذرماه- در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت رسیدند و یک روز در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شد. احمد وحیدی وزیر کشور ایران در جریان بازدید از مقر انتظامی راسک گفت: دولت پاکستان نسبت به حراست و حفاظت از مرزهای خود اقدام کند و اجازه ندهد گروهک‌های تروریستی در خاک این کشور لانه بسازند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی