[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی: کمبود آب در کشور جدی است، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه کمبود آب در کشور جدی است، گفت: نباید و نمی‌توانیم به بارش‌های موجود دل خوش کنیم. به گزارش ایرنا، «سحر تاج‌بخش» در نشست خبری افزود: زمستان امسال گرم‌تر از حد نرمال پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: به دلیل حدود چهار سال کم‌بارشی و کمبود ذخایر برف‌ها، حتی با منابع آب نرمال و فرانرمال در سال جاری، کمبود منابع آب کشور جبران نخواهد شد.
وی با یادآوری اینکه آبان و آذر امسال بارش‌های خوبی در کشور اتفاق نیفتاد، اضافه‌ کرد: در این زمینه باید منابع سرزمینی را به خوبی مدیریت کرد و همچنین سناریوهای خوش‌بینانه و بدبینانه را در نظر داشت.
وی تصریح کرد: تغییر اقلیم امروز به یکی از مهم‌ترین چالش‌های جهان تبدیل شده و کشورمان یکی از متأثرترین مناطق کره زمین از این موضوع است و روند افزایش مخاطرات جوی در این حوزه را شاهدیم.
تاج‌بخش خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اثر پدیده تغییر اقلیم، افزایش دما در جهان است؛ به طوری که سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال کره زمین را شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: در جریان همایش بین‌المللی «کوب ۲۸» در امارات، مقرر شد کشورها روند تولید گازهای گلخانه‌ای را به حداقل برسانند و ما نیز در کشورمان باید برای رویارویی با تغییر اقلیم برنامه داشته باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی