[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

دفاع مقدس یک دانشگاه بود، روزنامه شیراز نوین

سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ویژه‌برنامه زنده تلویزیونی ماه گم‌گشته صدا و سیمای مرکز فارس که با پرسش و پاسخ دانشجویان همراه بود، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به بیان ویژگی شهدا پرداخت و اظهار داشت: برای شناختن شهید باید به قرآن کریم مراجعه کرد و در این کتاب آسمانی سوره مبارک آل عمران آیات 169 تا 172 ویژگی شهدا ذکر شده و خداوند متعال می‌فرمایند که شهیدان زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند. همچنین شهیدان خوشحال هستند از نعمتی که خداوند به آنها عطا کرده است.
وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‌ مزار عاشقان و عارفان و دل‌سوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود؛ بنابراین حیات شهدا با همه عالمیان تفاوت دارد؛ چراکه شهید اثر دارد و در سختی‌ها دستگیر آدمیان هستند.
سردار کوشکی با بیان اینکه شهیدان به کسانی که به دنبال شهادت بشارت می‌دهند، بیان کرد: خداوند متعال در ادامه ویژگی شهدا می‌فرماید که شهدا از فضیلتى که خدا نصیبشان کرده است، شادمان‌اند و براى آنها که در پى‌ شهدا هستند و هنوز به آنها نپیوسته‌اند، خوشدل‌اند که بیمى بر آنها نیست و اندوهگین نمى‌شوند. شهید هیچ خوف و حزنی ندارد و از فضل خداوند برخوردار است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به مجاهدت شهدا در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی، تأکید کرد: شهدا دو مأموریت داشتند؛ نخست اینکه برای امنیت و آسایش مردم، عزت و پیشرفت کشور و دفاع از اسلام و سرزمین بلندآوازه ایران جان خود را فدا کردند و در مأموریت ثانویه خود با ورود پیکر مطهرشان پس از سالیان سال به ما یادآوری کنند که همچنان پشتیبان و نگهبان مردم و سرزمین ایران اسلامی هستند.
وی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین ویژگی سبک زندگی شهدایی چیست، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی شهدای ما ایمان به غیب است و این ویژگی اکنون در جبهه مقاومت وجه تمایز بین رزمندگان فلسطینی و سربازان رژیم غاصب صهیونیستی است.
سردار کوشکی جبهه را به عنوان مسجد و پایگاه اصلی دین اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: رزمندگان با نقش‌آفرینی روحانیت حاضر در جبهه، در وهله اول با آموختن قرآن کریم با کلام خدا و عترت آشنا شدند؛ بنابراین ویژگی دوم شهدا دین‌داری است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ویژگی دیگر شهدا را تمسک به قرآن کریم عنوان کرد و ادامه داد: کتاب آسمانی قرآن کریم به انسان حیات می‌بخشد و انسان را از نا امیدی خارج می‌کند. رهبر معظم انقلاب بر دو مقوله امید و ایمان تأکید کردند؛ بنابراین انسان با خواندن قرآن کریم به این دو ویژگی دست پیدا خواهد کرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بصیرت و زمان‌شناسی یکی از بارزترین ویژگی شهداست، خاطرنشان کرد: شهدا فرمان امام روح‌الله را با عقل و جان خود درک کردند و با لبیک به دستور ولی‌فقیه زمان بدون وقفه وظیفه خود را انجام دادند.
وی «زیست پاک» را از مهم‌ترین عوامل سبک زندگی شهدا برشمرد و با اشاره به مسائل فرهنگی جامعه امروز، تأکید کرد: هر جامعه‌ای که از ارزش‌های دینی تهی شد، به سوی شیطان گرایش پیدا می‌کند؛ بنابراین برای عمل به سبک زندگی شهدا باید زیست پاک داشت تا با رعایت دستورات الهی به مقام شهید رسید.
سردار کوشکی ادامه داد: در بررسی 53هزار وصیت‌نامه شهدا بر دو گفتار تبعیت از ولایت و حجاب بیشتر تأکید شده است؛ بنابراین کسی که حجاب دارد، رسماً حضور خود را در جبهه خدا اعلام می‌کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه دست پیدا کردن به سبک زندگی شهدا سخت نیست، اضافه کرد: با مطالعه کتاب‌های سیره زندگی شهدا می‌توان تا حدود زیادی به سبک زندگی این عارفان به الله پی برد که احترام به والدین، کسب روزی حلال و... از شاخص‌ترین ویژگی‌های زندگی عاشقان مکتب روح‌الله بوده است.
این استاد دانشگاه در خصوص تفاوت جنگ و دفاع نیز گفت: در مکتب اسلام جنگ مذموم بوده و هیچ‌کدام از پیامبران الهی و بزرگان دینی بر جنگ تأکید نکردند، اما دفاع و جهاد با جنگ تفاوت دارد. بنا به به فرموده امام خمینی(ره) «ما اراده جنگ با دیگران را نداشتیم». بنابراین این استکبار بود که نتوانست انقلاب اسلامی را تحمل کند و صدام را تا بن دندان برای از بین بردن این طلیعه نورانی مسلح کرد، اما نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند.
سردار کوشکی ادامه داد: دفاع مقدس یک دانشگاه بود و کسانی که به این دانشگاه آمدند، به دنبال رفتن به مراتب بالاتر بودند. تفاوت میان دفاع مقدس ایران با سایر نبرد‌های جهان اینجا مشخص می‌شود که 185هزار جوان ایران در دانشگاه دفاع مقدس پس از تمرین عشق خدا به عنوان شهید فارغ‌التحصیل شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی