[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تأثیر عصاره کاکائو در کاهش ریسک زوال شناختی سالمندان، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف روزانه مکمل‌های عصاره کاکائو ممکن است به تقویت عملکرد شناختی در افراد مسن کمک کند.
به گزارش مهر به‌نقل از هلث لاین، بسیاری از مداخلات سبک زندگی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهند؛ از جمله رژیم غذایی بهتر، فعالیت بدنی منظم و خواب خوب. یک کارآزمایی بالینی تصادفی جدید نشان داد افراد مسنی که به مدت دو سال روزانه از مکمل عصاره کاکائو استفاده می‌کردند، شاهد پیشرفت اندکی در زوال عملکرد شناختی بودند؛ با این‌حال، این مزایا تنها در افرادی مشاهده شد که در شروع مطالعه کیفیت رژیم غذایی پایین‌تری داشتند. کسانی که دارای الگوهای غذایی سالم بودند، تقویت مشابهی در شناخت مشاهده نکردند.
«چیراگ ویاس»، محقق ارشد از بخش روان‌پزشکی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون گفت: یافته‌ها امکان استفاده از رژیم‌های غذایی یا مکمل‌های غنی از فلاوانول را برای تقویت عملکرد شناختی در میان افراد مسن با کیفیت رژیم غذایی پایین‌تر افزایش می‌دهد.
فلاوانول‌ها که به‌عنوان فلاوان -۳- اول‌ها نیز شناخته می‌شوند، زیردسته‌ای از ترکیبات گیاهی موسوم به فلاونوئیدها هستند. فلاوانول‌ها در چای، محصولات مبتنی بر کاکائو، انگور، سیب و انواع توت‌ها یافت می‌شوند. شرکت‌کنندگان در هنگام ثبت‌نام در مطالعه تحت آزمایش‌های شناختی قرار گرفتند؛ وقتی محققان داده‌های کل گروه را بررسی کردند، مکمل‌های روزانه عصاره کاکائو تأثیری بر شناخت کلی افراد نداشت.
با این‌حال، هنگامی که در شروع مطالعه به افرادی با کیفیت رژیم غذایی پایین‌تر نگاه کردند، افرادی که روزانه مکمل‌های کاکائو مصرف می‌کردند، تغییرات نسبتاً بهتری در عملکرد شناختی و اجرایی کلی داشتند.
اگرچه این مطالعه فواید بالقوه مکمل‌های کاکائو را بر روی شناخت افراد با کیفیت رژیم غذایی پایین‌تر نشان می‌دهد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.
محققان می‌گویند خیلی زود است که مکمل‌های عصاره کاکائو را برای بهبود عملکرد شناختی توصیه کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی