[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

دلایلی که می‌گویند باید بی‌خیال قهوه شوید، روزنامه شیراز نوین

دلایلی که می‌گویند باید بی‌خیال قهوه شوید


اگر زمانی متوجه شدید نمی‌توانید به ‌راحتی دست از نوشیدنی‌های کافئین‌دار بردارید، پس به آن وابسته شده‌اید. اگر قصد ترک مصرف کافئین دارید، می‌توانید از مقدار مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار به‌ مرور کم کنید تا تحمل‌تان بیشتر شود و پس از مدتی وابستگی‌تان به این مواد از بین برود.
به گزارش بهداشت نیوز، متأسفانه بیشتر ما توجهی به رژیم‌ غذایی سالم و وزش مرتب نداریم و البته بیشتر مواقع هم به‌جای نوشیدن آب به سراغ نوشیدنی‌های کافئین‌دار چون چای و قهوه می‌رویم؛ هر وقت هم که احساس بی‌خوابی و کم‌انرژی بودن می‌کنیم باز هم کافئین را چاره درد می‌یابیم.
مصرف کافئین به ‌مرور ما را به خود وابسته می‌کند؛ در واقع اگر شش علامت زیر را داشتید، مطمئن باشید که به کافئین وابسته شده‌اید:
۱. سردردهای صبحگاهی
کافئین ویژگی‌های منقبض‌کننده عروق را دارد و رگ‌های خونی‌تان را کمی باریک می‌کند؛ این ویژگی برخی از افراد را مجاب می‌کند که برای درمان سردرد از کافئین استفاده کنند، اما اگر به کافئین وابسته شوید اگر یک روز بدون آن بمانید، سردردهای آزاردهنده به‌ سراغ‌ شما می‌آید.
۲. بدخلقی صبحگاهی
اگر صبح‌ها تا پیش از خوردن چای یا قهوه، خلق خوبی ندارید، نشان‌دهنده اعتیادتان به کافئین است. کافئین به مغز حس خوبی می‌دهد و نبود آن موجب بدخلقی‌تان می‌شود.
۳. مصرف بیشتر کافئین
هر زمان که متوجه شدید، دوست دارید بیشتر و بیشتر نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه مصرف کنید، یعنی به آن معتاد شده‌اید. در این حالت ممکن است سر ساعت‌های خاصی به این نوع نوشیدنی‌ها تمایل نشان دهید.
۴. عدم تمرکز
با مصرف کافئین، ابتدا احساس هوشیاری می‌کنید، ذهن‌ شما فعال‌تر می‌شود و می‌توانید تمرکز بهتری روی کارتان داشته باشید، اما وقتی به این ماده اعتیاد پیدا کردید، هر وقت کافئین مصرف کنید، توانایی تمرکز خواهید داشت و هر زمان که نوشیدنی کافئین‌دار در دسترس نداشته باشید، قدرت تمرکزتان هم پایین می‌آید.
۵. احساس آشفتگی
هر وقت که نوشیدنی کافئین‌دار در دسترس‌تان نبود، احساس کلافگی و اضطراب کردید، بدانید به این ماده اعتیاد دارید و با نخوردن آن بدن‌ شما علائم ترک مواد از خود بروز می‌دهد.
۶. اشکال در ترک کافئین
اگر زمانی متوجه شدید نمی‌توانید به‌ راحتی دست از نوشیدنی‌های کافئین‌دار بردارید، پس به آن وابسته شده‌اید. اگر قصد ترک مصرف کافئین دارید، می‌توانید از مقدار مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار به ‌مرور کم کنید تا تحمل‌ شما بیشتر شود و پس از مدتی وابستگی‌تان به این مواد از بین برود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی