[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

زنی روستایی که آموزش تیراندازی می‌دهد ، روزنامه شیراز نوین

کارگردان مستند نیمهبلند «اسلحه مادری» که در بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران، سینماحقیقت حضور دارد، گفت: این فیلم داستان یک زن شجاع و فداکار روستایی است که هدفی بزرگ دارد.  
به گزارش ایرنا، سیده زهرا موسوی ازغندی درباره این فیلم توضیح داد: «اسلحه مادری» داستان زنی است که برای هدفی بزرگ سعی دارد به زنان روستا تیراندازی آموزش دهد. داستان مادری که از تمام اهالی روستا حمایت می‌کند و قدرت و عشق او تنها منحصر به فرزندان خودش نیست. او فداکار و دلیر است و اکنون نیز تلاش می‌کند به سایر زنان آموزش دهد که راه نجات همیشه در مقاومت و آمادگی و دوست داشتن است.
او درباره دلیل پرداختن به این سوژه گفت: زنانگی و مادرانگی برای من و قصه‌هایم همیشه مهم بوده‌اند و این زن در روستایی دورافتاده، بی‌سواد، فقیر ولی با این بینش بزرگ و این نگاه عمیق هر فیلم‌سازی را به وجد می‌آورد. من می‌خواستم اول به خودم و بعد به دیگران نشان دهم که قدرت یک زن و حس حمایت او از همسر و فرزندانش چطور باعث نجات کل روستا شده است و چه بی‌شمار زنانی که این گونه‌اند و کسی آنها را نمی‌شناسد.
«سینماحقیقت» مهم‌ترین اتفاق در سینمای مستند ایران
این کارگردان درباره مخاطبان «اسلحه مادری» عنوان کرد: من می‌خواستم فیلمی بسازم که هم دوستان فیلم‌سازم دوست داشته باشند و هم مادرم از دیدنش لذت ببرد. دوست دارم هر مخاطبی فیلم را ببیند و این مادر را بشناسد. تمام کسانی که دلشان می‌خواهد بدانند بی‌کرانگی و عظمت و شناخت تنها در کلان‌ها نهفته نیست، می‌توانند مخاطب فیلم من باشند؛ هرچند زبان و توان من از واگویه کردن تمام آنچه دیدم، ناتوان بود.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جشنواره «سینماحقیقت» گفت: مطمئناً «سینماحقیقت» مهم‌ترین اتفاق در سینمای مستند ایران و بهترین بستر دیده شدن است؛ در نتیجه این فرصت برای من بسیار ارزشمند است. من با فهرست فیلم‌ها و فیلم‌سازانی که در جشنواره امسال دیدم، حس می‌کنم دوره پرباری است. خودم به شخصه بیشتر از دیده شدن فیلمم آمده‌ام که فیلم خوب ببینم و فکر می‌کنم این‌گونه خواهد شد.
موسوی تصریح کرد: در درجه اول باید تعریف درستی از کارکرد و مخاطب سینمای مستند وجود داشته باشد و بعد باید ساز و کار مشخص و مدونی برای پیشرفت در این حوزه ایجاد شود؛ فعلاً بیشتر برخوردها سلیقه‌ای است. جایگاه واقعی مستند در سینما و تلویزیون باید شناخته شود و باید سیاست‌گذاری‌ها به سمت دیده شدن سینمای مستند حرکت کنند.
گفتنی است، «اسلحه مادری» جمعه اول دی‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۶ پردیس چارسو نمایش داده می‌شود.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۲۷ آذرماه تا ۲ دی‌ماه برگزار می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی