[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

تجارت بدون واسطه فارس و بنگلادش ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
تحقق تجارت خارجی با کشورهای مشترک‌المنافع یکی از اهداف اقتصادی در دولت با همراهی بخش خصوصی است. ورود هر هیئت تجاری با محوریت توسعه اقتصادی می‌تواند در این مسیر روند توسعه را هموارتر نماید. هرچند تا رسیدن به ایدئال‌ها فاصله بسیار است، اما به نظر می‌رسد سیاست‌های بخش خصوصی با تمرکز اتاق بازرگانی فارس در این زمینه پیشران و الگوی سایر استان‌های کشور باشد. سفیر کشور بنگلادش در ایران در نشست با فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز گفت: به دنبال افزایش روابط دو کشور که طی سال‌های اخیر و به دلایل مختلف کمرنگ شده بود، هستیم و بر آنیم تا وجوه مشترک خودمان را با کشور ایران و استان فارس بازیابیم. منجورول کریم خان چودری افزود: فارس استان ناشناخته‌ای برای مردم بنگلادش نیست و مشترکات فرهنگی بین ما و استان فارس به شکلی بوده که مردم کشور ما از این استان بهره فرهنگی برده‌اند.
او ادامه داد: ما می‌توانیم تسهیلگر روابط تجاری دو طرف باشیم و با همه توان می‌کوشیم که نقش حمایتی بین عرضه و تقاضا را برای تجار و بازرگانان دو طرف ایفا کنیم.
وی گفت: برخی کالاها و محصولات تولیدی استان فارس از جمله سنگ آهن یا انجیر خشک در کشور ما بسیار پرطرفدار است، اما وجود برخی واسطه‌ها باعث بالا رفتن قیمت این کالاها می‌شود.
سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: بر همین اساس چنانچه تجار ما بتوانند با تولیدکنندگان استان فارس ارتباط مستقیم داشته باشند، می‌توانیم کارهای ارزشمندی در حوزه تجاری برای دو طرف انجام دهیم.
کریم خان چودری ادامه داد: بسیاری از مردم بنگلادش در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می‌کنند که از محصولات سبزی و صیفی‌جات و مرکبات استان فارس در سبد روزانه غذایی خود استفاده می‌کنند و آشنایی و تأیید کیفیت محصولات ایرانی توسط آنها ما را راغب کرده که بتوانیم در حوزه صادرات سبزی و صیفی‌جات و مرکبات بین استان فارس و کشور بنگلادش مراودات خوبی انجام شود و این برای ما بسیار بااهمیت است.
وی اظهار کرد: امروز بسیاری از کالاهای باکیفیت ایرانی به نام دیگر کشورها در بازار بنگلادش عرضه می‌شود که می‌کوشیم مسیر حضور کالاهای ایرانی با نام و نشان ایرانی برای عرضه در بازار بنگلادش تسهیل شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: با توجه به روابط نزدیک فرهنگی و تاریخی میان ایران و بنگلادش و علاقه‌مندی دو طرف برای افزایش مراودات تجاری، آماده برنامه‌ریزی منسجم و دقیق برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی استان فارس و کشور بنگلادش و حمایت از این اقدام هستیم. محمدصادق حمیدیان افزود: هم‌اینک بالغ بر هفت‌هزار واحد صنعتی در فارس مشغول فعالیت هستند و همچنین این استان با تولید ۱۲ درصد محصولات کشاورزی، یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های تولید محصولات کشاورزی در ایران است و سهم بالغ بر ۳۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در دوره گذشته ما شاهد فراز و فرودهایی در حوزه صادرات و واردات ایران با بنگلادش بودیم که با توجه به استقبال و علاقه بازرگانان و تجار بخش خصوصی و بخش دولتی کشور بنگلادش، می‌کوشیم فصل جدیدی در ایجاد و تقویت روابط تجاری سالم و مستمری بین استان فارس و کشور بنگلادش برقرار شود.
او اظهار کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس آمادگی داریم در جهت افزایش مبادلات تجاری ایران و بنگلادش راهکارهای متقابلی را پیش‌بینی و ارائه کنیم که امیدواریم با حل مشکلات تجاری دو طرف شاهد برگشت رونق به تجارت بین فارس و بنگلادش باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی