[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

چگونه با بدغذایی کودک برخورد کنیم، روزنامه شیراز نوین

یک متخصص تغذیه گفت: غذای کودک باید متنوع باشد و اصرار کردن برای مصرف غذا در کودک، نتیجه عکس می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، منصور رضایی در مورد بدغذایی کودکان افزود: در حال حاضر کودکان نسبت به گذشته کم‌تحرک‌تر شده‌اند، تعداد بچه‌های خانواده نسبت به گذشته کمتر شده است. همچنین بچه‌ها با نظارت کامل خانواده‌ها زندگی می‌کنند؛ بنابراین بدغذایی در کودکان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بدترین کار در تغذیه اطفال اصرار کردن است، تأکید کرد: با این کار بچه به شرطی غذا می‌خورد که تنقلات حجیم‌شده مانند پفک در دسترس او قرار گیرد. در دسترس بودن هله‌هوله معده او را پر می‌کند و دیگر جایی برای مصرف وعده اصلی غذایی نمی‌ماند.
رضایی با تأکید بر اینکه مادر باید کودک را در کار خانه مشارکت دهد، ادامه داد: باید اتاق کودک را خنک کنیم تا اشتهای او بیشتر شود. غذای کودک باید متنوع باشد و اصرار کردن برای مصرف غذا در کودک نتیجه عکس می‌دهد.
این دکتری تغذیه و رژیم غذایی اظهار کرد: اصول تغذیه صحیح باید اول در مهدکودک و بعد هم در مدرسه توسط متخصص تغذیه آموزش داده شود. برای افزایش اشتها، مادر باید ابتکار داشته باشد و ظاهر غذا را رنگی و جذاب کند؛ ظرف غذا زیبا باشد و با قراردادن سبزیجات رنگی کنار هم در بشقاب، اشتهای کودک را نسبت به غذا افزایش دهد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی