[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

نخستین کپسول برای گردشگری فضایی رونمایی شد ، روزنامه شیراز نوین

نسخه آزمایشی کپسول فضایی نپتون(Neptune) ساخته شرکت «اسپیس پرسپکتیو»(SpacePerspective) که قرار است در آینده‌ای نزدیک گردشگران را به لبه فضا ببرد، رونمایی شد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از نیو اطلس، وقتی کسی می‌گوید که قصد دارد از یک بالن برای بردن گردشگران به لبه فضا استفاده کند، ممکن است تعجب کنید که آیا این طرح هرگز از مرحله مفهومی عبور خواهد کرد یا نه؟ اکنون شرکت اسپیس پرسپکتیو با ساخت یک مدل آزمایشی فیزیکی از کپسول نپتون خود، آن را به واقعیت نزدیک کرده است.
اولین بار در مورد شرکت اسپیس پرسپکتیو مستقر در فلوریدا در سال ۲۰۲۰ شنیدیم؛ زمانی که برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد دسته‌هایی متشکل از هشت مسافر را که بلیت می‌خرند به همراه یک خلبان در پروازهایی شش‌ساعته تا ارتفاع ۳۰ هزار و ۴۸۰ متری بالا ببرد؛ در آن ارتفاع، انحنای زمین و سیاهی فضا به وضوح قابل مشاهده است.
مسافران در یک کپسول تحت فشار به نام سفینه فضایی نپتون سوار می‌شوند که زیر یک بالن فضایی به طول یک استادیوم فوتبال، پر از هیدروژن آویزان می‌شود.
دو ساعت طول می‌کشد تا به ارتفاع مورد نظر برسد و پس از آن دو ساعت گشت و گذار و دو ساعت دیگر برای فرود آمدن طول می‌کشد؛ برای فرود، گاز به آرامی از بالن تخلیه می‌شود.
این کپسول با صندلی‌های مجلل، میز نوشیدنی، سیستم ارتباطی وای- فای با قابلیت پخش زنده، پنجره‌های تمام‌نمای ۳۶۰ درجه و توالت مجهز می‌شود.
این میزان از لوکس بودن با توجه به اینکه بلیت صندلی‌های این کپسول فضایی در حال حاضر با قیمت ۱۲۵ هزار دلار آمریکا پیش‌فروش می‌شوند، مطابقت دارد.
مدل آزمایشی کپسول نپتون که به ‌تازگی رونمایی شده است، نشان‌‌دهنده آن چیزی است که این شرکت از آن در عملیات‌های تجاری و به پرواز درآوردن بالن فضایی خود استفاده خواهد کرد؛
البته این نمونه آزمایشی فاقد سالن داخلیِ لوکسِ وعده داده شده است، زیرا صرفاً برای انجام پروازهای آزمایشی متعدد ساخته شده است.
قرار است اولین پرواز بدون سرنشین نپتون و به دنبال آن پروازهای سرنشین‌دار آن اواخر سال آینده انجام شود.
تابر مک‌کالوم بنیان‌گذار شرکت اسپیس پرسپکتیو می‌گوید: کل شرکت با رسیدن به این نقطه عطف و دیدن سفینه فضایی نپتون که به طرز شگفت‌انگیزی در مقابل چشمان ما زنده شده است، انگیزه زیادی دارد.
طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنین در حال تکمیل پایگاه فضایی دریایی وویجر(Voyager) است که شامل یک کشتی خواهد بود که پروازهای فضایی آن از آن آغاز می‌شوند و پس از بازگشت، کپسول و بالن در اقیانوس روی آن فرود خواهند آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی