[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

اینورترهای خورشیدی ایران‌ساخت به کمک شبکه برق شهری می‌آیند، روزنامه شیراز نوین

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات الکترونیکی موفق به تولید اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه شده است که کار آن تبدیل برق تولید‌شده در پنل‌های خورشیدی به توان قابل استفاده در برق شهری است و در واقع این‌گونه به کمک شبکه برق شهری می‌آید.
به گزارش ایسنا، احمد نیک‌روش، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: دستگاه تولیدی ما به لحاظ فناوری کاملاً بومی‌سازی شده و صد در صد تولید داخل است. از ویژگی‌های مهم این دستگاه سازگاری با شرایط اقلیمی ایران است که می‌تواند در شرایط تغییرات آب و هوایی شدید برخی از مناطق ایران عملکرد کاملاً قابل ‌قبولی ارائه کند.
وی افزود: تنوع این محصول در بازار کشور زیاد است؛ به ‌خصوص اینکه شرکت‌های چینی در بازار ایران بسیار فعال هستند.
نیک‌روش توضیح داد: رقابت با چینی‌ها به لحاظ قیمت کار ساده‌ای نیست؛ تیراژ تولید برخی شرکت‌های چینی تا پنج‌ میلیون دستگاه در سال است. یک شرکت ایرانی اگر بخواهد با تیراژ هزار دستگاه در سال با این شرکت‌ها رقابت کند، هیچ شانسی ندارد، مگر اینکه مورد حمایت قرار بگیرد.
به‌نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه ایران کشوری با ظرفیت بسیار بالا برای تولید انرژی از نیروگاه‌های خورشیدی است، خاطر نشان کرد: اکنون که کشور در بحران جدی انرژی است، تازه به‌ دنبال تعرفه هستیم و وقتی صحبت از تعرفه حمایتی می‌شود، می‌گویند تولید ما کفاف داخل را نمی‌دهد. 
وی ادامه داد: همیشه خیلی دیر از خواب بیدار می‌شویم و وقتی بیدار می‌شویم خیلی عجله داریم؛ برای همین بازار را به شرکت‌های چینی واگذار می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی