[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عزم رامک برای مدیریت استعداد و به‌زیستی کارکنان، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
معاون منابع انسانی شرکت رامک در گفت‌وگو با شیرازنوین از رویکردهای این شرکت برای افزایش نشاط و رفاه کارکنان و خانواده‌هایشان سخن گفت.
دکتر احمدرضا فاضل گفت: شرکت رامک سال‌هاست که در عرصه مسابقات فوتسال کارگری استان شرکت می‌کند، اما امسال با تغییر مدیریت، نگاه ویژه‌تری برای این قضیه اتفاق افتاد. ما از مدیریت و هیئت‌مدیره خواستیم که یک سری حمایت‌های بیشتری انجام شود و آن چیزی که اتفاق افتاد، بحث افزایش نشاط سازمانی و اهمیت به ورزش بود.
وی افزود: ما در این راستا برنامه‌ای را تحت عنوان امور رفاه و خانواده ایجاد کردیم؛ در این مبحث، ضرورت ورزش و تندرستی و اینکه شرایط جامعه و صنعت، شرایط دشواری است، فکر کردیم چه کاری باید انجام دهیم بتوانیم تا جای ممکن اضطراب را کم و نشاط را بیشتر کنیم. 
معاون منابع انسانی رامک اضافه کرد: هدف ما از حضور در مسابقات کشوری این نبود که بگوییم هزینه کنیم تا فقط به قهرمانی برسیم؛ این‌چنین نگاهی نداشته‌ایم و بحث اصلی‌مان این بوده که مجموعه را به سمتی ببریم که در خصوص به‌زیستی کارکنان، بهتر کار کنیم. برای همین این فضا ایجاد شد.
فاضل گفت: در کنار این فعالیت‌ها به دنبال فرآیندهای مدیریت استعداد نیز هستیم؛ این‌هم به آن معنا نیست که فقط در حوزه ورزش استعدادیابی کنیم. باید ببینیم مجموعه در چه حوزه‌هایی می‌تواند به خودش کمک کند و این استعدادها را در رشته‌های مختلف بیابیم.
وقتی از او خواستیم که بحث استعدادیابی مد نظر خود را بیشتر توضیح دهد، این‌چنین پاسخ داد: اگر بخواهیم در حوزه منابع انسانی، تخصصی‌تر به بحث مدیریت استعداد در سازمان بپردازیم، دو رویکرد را می‌توانیم مد نظر قرار دهیم؛ یکی از آنها مدیریت استعداد انحصاری است. یعنی باید در سازمان جست‌وجو کنیم، آن نفراتی که نخبه‌تر هستند را پیدا کنیم و تمام تمرکز را روی پرداختن به همان‌ها بگذاریم. اما رویکردی جدیدتری هم وجود دارد که آن را «مدیریت استعداد فراگیر» می‌نامند که در دنیای امروز بیشتر مد نظر قرار گرفته و قوت محور نام دارد؛ یعنی همه آدم‌ها در هر سازمان، حداقل سه استعداد و نقطه قوت دارند. اگر بتوانیم این نقاط قوت را پیدا کرده و از آنها استفاده کنیم، خیلی بهتر از این است که صرفاً یک گروه محدود را حمایت کنیم.
وی در خصوص اینکه چرا رامک تاکنون به عرصه تیم‌داری در ورزش حرفه‌ای وارد نشده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم مدیران شرکت تاکنون چنین ضرورتی را حس نکرده‌اند. استراتژی ما این است که در رامک، حال خوب و تجربه دل‌پذیر را منتشر کنیم؛ نتیجه یک بازی یا یک دوره مسابقه هم برایمان اهمیت چندانی ندارد. دوست نداریم خیلی بریز و بپاش راه بیندازیم، چون ممکن است نتوانیم آن را جمع کنیم و خدایی نکرده صدای کارگری بلند شود که چرا حق ما را به فوتبالیست‌ها می‌دهید. فکر می‌کنم پرداختن به ورزش، در یک حد متعادل برای شرکت ما قابل قبول است.
مبحث بعدی که در صحبت با معاون منابع انسانی شرکت رامک گشوده شد، برنامه‌های این شرکت در خصوص کودکان و نوجوانان بود. فاضل در این‌باره گفت: یکی از موضوعات مهم بحث رفاه و خانواده که در ابتدا به آن اشاره شد، همین پرداختن به کودکان و نوجوانان است. در ورزش حرفه‌ای می‌بینیم که تیم‌ها برای خریدن بازیکنان مطرح هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند، اما رویکرد ما این است که استعدادها را در سنین پایین جست‌وجو کنیم و برویم به سمت احداث یک آکادمی برای پرورش همین بچه‌ها.
به گزارش شیرازنوین، شهر شیراز(به گفته مسئولان مربوطه) فاقد یک آکادمی منسجم فوتسال است و شرکتی مثل رامک می‌تواند در این زمینه پیش‌قدم باشد. معاون منابع انسانی این شرکت در این‌باره نیز گفت: این حرف شما به من یک ایده داد؛ ما می‌توانیم یک آکادمی استعدادیابی فوتبال و فوتسال را در شرکت خودمان برای فرزندان کارکنان راه بیندازیم. می‌توانیم با آنها قرارداد ببندیم و حتی به سایر تیم‌های استان و سایر نقاط کشور، بازیکن صادر کنیم، می‌توانیم از حضور چهره‌های شاخص فوتبال شهرمان در جهت فرهنگ‌سازی برای بازیکنان کم سن و سال استفاده کنیم. روی این مسائل باید با فکر و تمرکز داشته و حرکت کنیم.
فاضل با بیان اینکه ورود به ورزش باید با علم روز انجام شود، افزود: اگر بخواهیم آکادمی را به شکل اصولی راه بیندازیم، 5 یا 10 سال دیگر می‌توانیم یک تیم خالص داشته باشیم؛ کاری که بارسلونا با آکادمی خود کرده و ستاره‌های سطح اول دنیا از دل آن بیرون آمده‌اند.
آیا شرکت رامک برای احداث زیرساخت‌های ورزشی هم برنامه‌ای دارد؟ معاون این شرکت لبنی در پاسخ به این سؤال اظهار کرد: در حال حاضر چنین برنامه‌ای وجود ندارد؛ این مبحث را می‌توانیم چند سال بعد از راه‌اندازی آکادمی، باز کنیم. باید ببینیم چگونه جلو می‌رویم و چه خروجی‌هایی خواهیم داشت. برای ورود یک صنعت به چنین عرصه‌ای، باید توجیه اقتصادی مناسبی وجود داشته باشد. طبعاً هرچه موفقیت‌هایمان در عرصه ورزش بیشتر باشد، مدیرعامل و هیئت‌مدیره شرکت نیز بیش از پیش به امر سرمایه‌گذاری در ورزش ترغیب می‌شوند.
آیا شرکت رامک در راه ورود به ورزش حرفه‌ای، روی کمک‌های دولتی هم حساب باز می‌کند؟ کمک مالی نه. شاید در همین حد که یک ورزشگاه را با درصد کمتری به ما اجاره بدهند یا به صورت معنوی از ما حمایت کنند، برایمان کفایت کند. شاید خیلی از شرکت‌ها به ورزش ورود کرده و روی کمک‌های دولتی حساب باز کرده‌اند، اما ما دوست داریم کار متفاوتی انجام دهیم که سال‌های بعد به‌عنوان یک پیشرو از ما یاد شود. اگر در این امر موفق باشیم، شاید مدیران شرکت با ساخت یک سالن ورزشی استاندارد هم موافقت کنند.
احمدرضا فاضل افزود: مجموعه رامک بسیار خشنود است که با تلاش و پشتکار فراوان کادر فنی، بازیکنان و تیم پشتیبان، توانسته است به لطف پروردگار در اولین تجربه کشوری، اتفاقی مثبت را در عرصه ورزش رقم زند؛ به همین جهت بر خود لازم می‌دانم که از حمایت‌های بی‌نظیر هیئت‌مدیره محترم و رهنمودهای ارزشمند مدیرعامل محترم، جناب آقای دکتر شجاعی که همواره هدایت‌گر بوده است، بسیار قدردانی نمایم. امید که شاهد شکوفایی استعدادهای رامکی در تمام عرصه‌ها بوده و در راستای توسعه فرهنگ ورزش، ایجاد نشاط سازمانی و به‌زیستی کارکنان، گام‌های مؤثری برداریم.
معاون منابع انسانی شرکت رامک در پایان گفت: از همه کسانی که مثل شما برای فرهنگ‌سازی در عرصه ورزش تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم؛ فکر می‌کنم همه باید حرکت را از خودمان آغاز کنیم تا این فرهنگ‌سازی شکل بگیرد؛ وگرنه چیزی جلو نمی‌رود. هدف مهمی که وجود دارد، توجه به سرمایه‌های انسانی و استعدادهاست که فضای فرهنگی‌مان را بتوانیم رشد دهیم و این امر در سه موضوع مهم اخلاق، ارزش و فرهنگ خلاصه می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی