[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، روزنامه شیراز نوین

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس منعقد شد. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فار‌غ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال»، موضوع مصوبه مورخ ۳ آذر ۱۳۹۳ شورای عالی اشتغال و بند (ت) ماده ۴، برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نیز تکالیف مقرر برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ماده ۹ تصویب‌نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، در خصوص «برنامه اشتغال فراگیر»، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس منعقد شد. طی نشستی که در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس و هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز ترتیب یافت، تفاهم‌نامه‌ یادشده به امضای دکتر کیایی، مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس و دکتر مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.
دکتر مسلم باقری، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در حاشیه‌ این مراسم، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی عنوان کرد.
به گفته‌ وی، از جمله تعهدات مشترک طرفین این تفاهم‌نامه که در ۸ ماده و ۲ تبصره و به ‌مدت سه ‌سال منعقد شده، ۱. تشکیل کارگروه مشترک با معرفی رسمی نمایندگان طرفین، برای پیگیری، نظارت و عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه، ۲. همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک، ۳. همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه در نشریات و مجلات طرفین، ۴. همکاری در طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی به‌صورت مجازی، ۵. تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی موردنیاز طرفین، ۶. فراهم‌سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی طرف دوم در مراکز، ۷. آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی طرف اول یا تطبیق آنها با دوره‌های آموزش مهارتی بر اساس قراردادهای مجزا، همکاری در راستای تحقق استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای و اجرای آزمون‌های تعیین صلاحیت شغلی بر اساس ضوابط و مقررات مربطه و صدور تأییدیه حضور در دوره‌های آموزشی به‌صورت مشترک برای مهارت‌آموزان حسب نیاز و تقاضا است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی