[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برادران کلاهبردار دستگیر شدند ، روزنامه شیراز نوین

فرمانده انتظامی استان از دستگيری 2 برادر خبر داد كه با شگرد فروش خودروهای لوکس، 2 هزار میلیارد ريال از شهروندان كلاهبرداری كرده بودند.
به گزارش دریافتی شیراز نوین از خبرگزاری پليس، سردار رهام‌بخش حبیبی در این خصوص بيان كرد: چند فقره پرونده به پلیس شهرستان کوه‌چنار ارجاع شد که مضمون آنها اين بود كه فردی کلاهبردار با سو‌استفاده از اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری 2 هزار میلیارد ریالی از شاكيان كرده و توانسته این مبلغ را با عنوان ثبت‌نام بابت خرید خودروهای لوکس زیر قیمت بازار اخذ کند.
وی افزود: مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شکات مطلع شدند که کلاهبردارن پس از تأسیس و ایجاد نمایشگاه خودرو در یکی از روستاهای کوه‌چنار اعتماد مال‌باختگان را با مطرح کردن قیمت اغواکننده جلب و سپس اقدام به ثبت‌نام خودرو برای آنان می‌نمودند، ولی پس از چند ماه به بهانه‌های مختلف هیچ خودرویی به آنان واگذار نمی‌کردند.
فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی، تخصصی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص 2 نفر کلاهبردار که برادر هم بودند را شناسایی کرده و آنان را دستگیر کنند.
سردار حبیبی با بیان اینکه متهمین پس از اقرار به کلاهبرداری 2هزار میلیارد ریالی از شهروندان، پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های آگهی‌محور و همچنین نمایشگاه‌های خودرو به تبلیغات فریبانه برخی از افراد(کلاهبرداران) اعتماد نكنند.
وی افزود: اعتماد بی‌جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت ‌تأثیر قرار گرفتن تبلیغات اغوا‌کننده آنها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و همچنین مراجعه حضوری به نمایشگاه‌ها از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.
فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی تا قبل از زمان رؤیت کالا یا دریافت خدمات، وجه لازم را به حساب اشخاص واریز نکنند و در صورت مشکوک شدن به موضوع مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داده تا اقدامات قانونی در این خصوص صورت بگیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی