[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری نمایشگاه بصره، تحقق رونق تولید فرامرزی است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی نمایشگاه بین‌المللی فارس، آیین افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان، با حضور محسن نهاوندی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس و جمعی از مسئولان استانی در محل نمایشگاه بین‌المللی فارس برگزار شد. 
نهاوندی در این آیین اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در شیراز هستیم که فرصتی برای نمایش ظرفیت و پویایی این صنعت مهم در کشور ماست. وی افزود: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌های فعالان این حوزه، تبادل دانش و تجربه، برقراری ارتباطات تجاری و علمی و افزایش همکاری و هم‌افزایی بین فعالان اقتصادی است. مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس نقش صنعت ساختمان در توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی، بهبود کیفیت زندگی و ارتقای سطح فرهنگی و زیبایی شهری توصیف کرد و افزود: صنعت ساختمان‌سازی و بازار مسکن از پررونق‌‌ترین صنایع جهان و به نوعی پیشران توسعه اقتصادی در هر کشوری است که حرکت آن، سایر بخش‌های اقتصادی کشور را به حرکت وامی‌دارد.
وی ادامه داد: رونق بخش صنعت ساختمان، نشان از رونق و پویایی اقتصادی یک کشور دارد و امروزه این صنعت به عنوان یکی از صنایع مهم و قابل پیشرفت دنیا محسوب می‌شود؛ به طوری که با دربرگرفتن زنجیره کاملی از فعالیت‌های تولیدی و تجاری، سرمایه‌گذاران بسیاری را در مراحل مختلف از تولید انواع مصالح تا ساخت‌وساز و فروش ساختمان به خود جذب می‌کند.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس، تغییر ماهیت صنعت و بازار ساختمان و عرضه از یک بازار «عمومى» به یک بازار «تخصصى» را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی فرصتی مناسب برای حرکت در مسیر تحقق این راهبرد است. 
وی توضیح داد: برای تحقق این موضوع مهم و بهره‌برداری از فرصت‌های موجود، نیازمند همدلی و هم‌افزایی بین تمام عوامل مؤثر در این صنعت هستیم. دولت، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، انجمن‌ها و سازمان‌های حرفه‌ای، رسانه‌ها و مردم باید با هم همکاری کنند تا با ارائه راهکارهای علمی، اجرایی و سیاسی، این صنعت به سمت صنعتی بالنده حرکت کند؛ حرکتی که سبب تأثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی بوده و همگان را از مزایا و منافع خود بهره‌مند خواهد کرد.
نهاوندی در بخش دیگری از سخنان خود شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس را یکی از بزرگ‌ترین مراکز نمایشگاهی کشور توصیف کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و کیفی در حوزه‌‎های مختلف اقتصادی، به کشورمان در دستیابی این اهداف ملی و منطقه‌ای کمک می‌کند و این شرکت با داشتن زیرساخت‌های فنی و امکانات رفاهی مناسب، توانسته است میزبان بسیاری از نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی باشد و از این طریق گامی در جهت ارتقا و توسعه زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی کشور بردارد.
نهاوندی گفت: در راستای مأموریت‌ها و پررنگ کردن نقش‌آفرینی فرامرزی نمایشگاه بین‌المللی فارس، این مجموعه قصد دارد 10 الی 13 بهمن ماه سال جاری، نمایشگاه صنعت ساختمان را در استان بصره عراق با هدف ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور برگزار نماید. وی نمایشگاه بصره را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولید و صادراتی کشورمان در حوزه ساختمان به کشور عراق عنوان کرد و افزود: تلاش برای افزایش سهم صنعت ساختمان کشور در اقتصاد بین‌الملل می‌تواند به ایجاد ارتباطات تجاری و اقتصادی مؤثر با کشور عراق و سایر کشورهای منطقه کمک کند.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک و آسانسور یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین نمایشگاه‌های تخصصی این شرکت است که با حضور بیش از 100 شرکت در مساحتی بالغ بر 15هزار مترمربع و 500 غرفه از روز 6 دی ماه برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی