[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توپک مرغ پنیری ، روزنامه شیراز نوین

توپک مرغ پنیری یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار خوش‌مزه سوخاری است که برای پیش غذا در مهمانی‌ها نیز پیشنهاد می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه توپک مرغ پنیری در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
پنیر پیتزا: ۱ لیوان
سیر: ۲ حبه
زعفران دم‌کرده‌(اختیاری): ۱ قاشق غذاخوری
جعفری: ۱ دسته کوچک
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی
پودر سوخاری درشت: ۱ لیوان

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه توپک مرغ پنیری خوش‌مزه در ابتدای کار استخوان‌ها و قسمت‌های اضافی سینه مرغ را جدا می‌کنیم، سپس گوشت مرغ را درون میکسر یا مخلوط‌کن می‌ریزیم و به طور کامل میکس می‌کنیم تا یک‌دست شود.
 مرحله دوم
در این مرحله سینه مرغ میکس‌شده را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس پنیر پیتزای رنده‌شده را به همراه زعفران و مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می‌کنیم. در ادامه سیرها را درون کاسه رنده می‌کنیم.
 مرحله سوم
حالا جعفری را به صورت ریز ساطوری کرده و به کاسه می‌افزاییم، سپس مواد را به خوبی با دست ورز می‌دهیم تا یک‌دست شوند. در ادامه روی کاسه را می‌پوشانیم و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم.
 مرحله چهارم
پس از گذشت این زمان پودر سوخاری را درون یک کاسه می‌ریزیم و جلوی دست خود قرار می‌دهیم، سپس یک تابه کوچک گود روی حرارت قرار داده و به اندازه‌ای روغن اضافه می‌کنیم که توپک‌ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.
 مرحله پنجم
حرارت زیر تابه را خیلی کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم روغن به خوبی داغ شود، سپس به اندازه یک گردو از مواد برمی‌داریم و به صورت گرد شکل داده و درون پودر سوخاری می‌غلطانیم تا به طور کامل کاور شود.
 مرحله ششم
در این مرحله توپک را درون روغن داغ می‌اندازیم و به صورت یک‌دست سرخ می‌کنیم. تمام مواد را به همین صورت آماده کرده و سرخ می‌کنیم، سپس روی دستمال حوله‌ای یا توری فلزی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آنها گرفته شود.
 مرحله هفتم
توجه داشته باشید که حتماً روغن اضافی توپک‌ها را بگیرید تا حالت چرب و نرم پیدا نکنند و کریپسی شوند. در نهایت توپک‌های مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه سس دل‌خواه سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی