[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

علت تأخیر ساخت فیلم سینمایی «فاتحان اروند» چیست؟، روزنامه شیراز نوین

کارگردان فیلم سینمایی «فاتحان اروند» درباره آخرین وضعیت ساخت این فیلم، تأخیر در آغاز فیلم‌برداری آن‌ را به دلیل عدم تأمین بودجه و تغییر لوکیشن اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، فرهاد فداکار اظهار کرد: باتوجه به تغییر لوکیشن که قرار است در بندرعباس انجام شود، هماهنگی با نیروی دریایی ارتش در حال انجام است؛ همچنین شرایط اسکان گروه برای ۱۵ جلسه فیلم‌برداری در بندرعباس باید فراهم می‌شد.
وی افزود: ابتدا قرار بود فیلم‌برداری بخشی از تمرینات گردان غواص در سد بافت انجام شود، اما به دلیل عقب افتادن فیلم‌برداری و رسیدن فصل زمستان و سردی هوا به بندرعباس انتقال پیدا کرد. همچنین خود گردان ۴۱۰ غواص نیز در سال ۶۴ بخشی از تمرینات غواصی خود را ساحل نیروی دریایی ارتش انجام داده‌اند، لذا لوکیشن بندرعباس انتخاب شد. فداکار درباره انتخاب بازیگران این پروژه سینمایی گفت: شاکله بازیگران بومی تمام شده و آنها در حال گذراندن تمرینات شنا و غواصی هستند و برای دو نقش نیز از بازیگران مطرح استفاده خواهیم کرد که هنوز با کسی به توافق نهایی نرسیده‌ایم. این کارگردان سینما با بیان اینکه فیلم در سه سال گذشته مراحل تحقیق، پژوهش و نگارش خود را پشت سر گذاشته و پروانه ساخت دریافت کرده، گفت: آنچه که این فیلم را نسبت‌ به بقیه فیلم‌ها متمایز می‌کند این‌ است که ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس درباره سرداران شهید استان کرمان تاکنون انجام نشده و بیش‌ از ۵۰ درصد از عوامل این فیلم بومی استان هستند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه به زودی بودجه این پروژه تأمین شود، خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان استان و شهرستان که نسبت ‌به اشاعه فرهنگ دفاع ‌مقدس و به ویژه رشادت‌های رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله نگاه ویژه‌ای دارند به این مسئله توجه داشته باشند.
فیلم سینمایی «فاتحان اروند» روایت‌گر عملیات والفجر ۸ است که از ابتدای سال ۱۳۶۴ که «حاج‌احمد امینی» فرمانده گردان ۴۱۰ غواص می‌شود، شروع شده و در ادامه به تمرین‌های نظامی و غواصی و خود عملیات می‌پردازد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی