[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

معاون استاندار فارس: معیار ارزیابی مسئولان خدمت است، نه سفارش ، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: میزان خدمت به مردم و فعالیت مسئولان معیار ارزیابی و موجب تقویت و رشد آنان خواهد بود و سفارش این و آن قطعاً پشتوانه کاری برای مدیران محسوب نمی‌شود.
به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل‌سفلی یکشنبه در جمع معاونان سیاسی فرمانداری‌های سراسر استان فارس، با بیان اینکه مردم از نحوه تسلط مسئولان بر نظام مسائل و قوانین مربوط آنان را قضاوت می‌کنند، افزود: برنامه‌ریزی برای حل مشکلات جامعه و مردم باید برنامه قابل‌اندازه‌گیری با رویکرد مسئله‌محور داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تأکید بر جوان‌سازی دولت گفت: باید به دنبال شناسایی و انتصاب بخشداران زیر ۳۰ سال سن باشیم و برای این مهم فرمانداران و معاونان سیاسی آنان باید برنامه داشته باشند.
برخوردهای قومی‌قبیله‌ای در ادارات دولتی ممنوع
وی پیگیری و نظارت بر عملکرد ادارات در شهرستان‌ها و پیگیری نارضایتی‌های عمومی از دستگاه‌های مختلف را وظیفه فرمانداران و معاونان سیاسی آنان دانست و گفت: بخشی‌نگری، طایفه‌نگری و برخوردهای قومی‌قبیله‌ای در ادارات دولتی ممنوع است.
قزل‌سفلی تأکید کرد: وصل بودن به فلان مسئول نمی‌تواند پشتوانه درست و دائمی برای افراد باشد؛ بلکه کار و تلاش برای خدمت به مردم ملاک عمل و ارزیابی است.
معاون سیاسی استانداری فارس در ادامه با تأکید بر گوش کردن به فرامین و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب، گفت: در نظام اسلامی باید همه‌چیز ذیل فرامین ولایت معنا پیدا کند.
وی با بیان اینکه معاونان سیاسی فرمانداری‌ها در ۱۹ کمیسیون اصلی در شهرستان‌ها متولی هستند، گفت: نقش راهبری و هدایتگری بخشداران از وظایف این معاونت است که باید به صورت دقیق مدنظر قرار داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تأکید کرد: تنظیم‌گری بین دستگاه‌های اجرایی نیز از جمله وظایف معاونت‌‌های سیاسی در 
شهرستان‌هاست.
قزل‌سفلی با بیان اینکه اختیارات استانداران و فرمانداران به ۷۵ بند افزایش پیدا کرده است، گفت: نقش نظارتی در سطح شهرستان‌ها باید به ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی منجر شود.
او ادامه داد: معاونان سیاسی فرمانداری‌ها باید عامل وحدت‌بخش در سطح شهرستان باشند. جذب حداکثری جامعه ذیل انقلاب اسلامی وظیفه سنگینی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.
لزوم توجه به نقش‌آفرینی مردم در تصمیم‌گیری‌ها
قزل‌سفلی اضافه کرد: مردم باید در تصمیم‌سازی‌ها، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بتوانند نقش‌آفرینی کنند و بخش دولتی باید حامی و هدایتگر گروه‌های مردمی و جریانات انقلابی باشد. وی با تأکید بر لزوم تقویت جریانات انقلابی گفت: نارضایتی‌های عمومی باید مرتباً رصد و هر موضوعی که در بخشی از شهر ذهن مردم را به هم ریخته شناسایی و با پیگیری مستمر و منطقی رفع شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص روند حل مشکلات انجام شود، گفت: مجموعه‌های نقش‌آفرین در هر منطقه دعوت و برای آنها مسئولیت‌سازی شود و نتیجه اقدامات به مردم اطلاع‌رسانی شود تا جامعه بداند که مسئولان برای رفع موانع از تحرک و تکاپوی لازم برخوردارند. وی با تأکید بر اینکه ذهن مسئولان باید مسئله‌محور شکل گیرد، افزود: مسئله‌یابی، هم‌اندیشی برای پیدا کردن راهکارهای لازم و هماهنگی و هم‌افزایی لازم می‌تواند به نتیجه مطلوب منجر شود.
قزل‌سفلی با تأکید بر هم‌اندیشی و اندیشه‌ورزی علمی بر مباحث و مسائل مختلف، گفت: همراه‌سازی مردم و مطالبه‌گری تا حل مشکلات باید توسط مسئولان در شهرستان‌ها مدنظر باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی