[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تفاهم‌نامه صنعت و بهزیستی فارس امضا شد ، روزنامه شیراز نوین

در مراسمی، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس امضا شد. تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال رشد تولید و به منظور توانمندسازی و اشتغال گروه‌های هدف بهزیستی به امضا رسید. معرفی متقاضیان واجد شرایط جویای کار به کارفرمایان، کارخانجات و کارگاه‌های معرفی شده برابر دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور، همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاه‌های معرفی شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی کارفرمایی در قبال به‌کارگیری افراد تحت پوشش بهزیستی، همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاه‌های معرفی شده جهت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما (23 درصد) در قبال به‌کارگیری گروه‌های هدف بهزیستی برابر دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور، همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاه‌های معرفی شده جهت پرداخت یارانه ارتقای کارایی معلولان در قبال به‌کارگیری معلولان تحت پوشش بهزیستی برابر دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور و معرفی شرکت‌هایی که با نیت خیرخواهانه از مددجویان بهزیستی حمایت می‌کنند، در راستای بخشودگی مالیاتی ماده 172 قانون مالیات‌های مستقیم از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در این مراسم با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در شهرک‌های صنعتی استان برای اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی همیشه در عرصه‌های مختلف اجتماعی پای کار بوده‌اند و در این حوزه نیز اهتمام خود را انجام خواهند داد.
سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه در زمینه اشتغال و به‌کارگیری معلولان، مددجویان و زنان سرپرست خانوار در واحد‌های صنعتی و تولیدی تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد، گفت: افراد معلول دارای توانمندی‌های خاص و ویژه‌ای هستند که در بخش تولید و صنعت می‌توان از آنها استفاده کرد. وی افزود: با توجه به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی، صنعتگران و فعالان صنعتی می‌توانند از این مشوق‌ها نیز استفاده کنند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه هم‌اینک بیش از 7623 قرارداد سرمایه‌گذارری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده، گفت: از این تعداد 3356 واحد تولیدی، صنعتی، صنفی و کارگاهی با اشتغال 42200 نفر در مرحله تولید است که می‌توانند بخشی از ظرفیت خود را به افراد جامعه هدف بهزیستی اختصاص دهند و در این زمینه ما نیز از این واحد‌ها حمایت خواهیم کرد. وی همچنین با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به مددجویان متقاضی شغل گفت: با توجه به نیاز واحدهای صنعتی به افراد ماهر و آموزش‌دیده، ارتقای سطح مهارتی و فنی مددجویان سبب تسریع در به‌کارگیری و پایداری اشتغال می‌شود. هاشمی اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه، گام‌های مؤثری در زمینه حمایت از خانواده‌ها، اشتغال و امنیت روانی افراد تحت پوشش برداشته خواهد شد. مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این مراسم، امضای تفاهم‌نامه توسعه اشتغال‌زایی برای معلولان با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را فراهم کردن زمینه‌ای را برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش این سازمان اعلام کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی