[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پاداش این هواداران جشن صعود است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
یکی از مؤثرترین بازیکنان این فصل فجر شهید سپاسی، یک جوان 26ساله اصفهانی است؛ داوود رجبی با وجود اینکه نیمی از فصل را در پستی دفاعی سپری کرد، اما همواره در حملات این تیم نقش‌آفرینی کرد. در ادامه، کادر فنی فجری‌ها تشخیص داد تا او را به یک خط جلوتر برده و از خصوصیات تهاجمی‌اش بیش از پیش بهره ببرد که همین اتفاق هم افتاد. 
با داوود رجبی، بازیکن شماره 77 طلایی‌پوشان شیراز گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
*فوتبال را از کجا شروع کردی و در چه تیمهایی ادامه دادی؟
- از سن 7 سالگی در آکادمی سپاهان فوتبال را شروع کردم و تا بزرگسالان هم عضو این تیم بودم. سپس جدا شدم و در تیم‌هایی مثل اکسین البرز و بادران تهران هم بازی کردم. بعد دوباره به سپاهان برگشتم و حالا هم برای گذراندن خدمت سربازی در خدمت تیم فجر شهید سپاسی هستم.
*سابقه دعوت به تیم‌های ملی پایه را هم داری؟
-بله به تیم ملی جوانان دعوت شدم.
*در لیگ برتر هم بازی کردی؟
بله سه بار با پیراهن سپاهان در لیگ برتر بازی کردم.
*قصد نداری به این تیم برگردی؟
نه. رضایت‌نامه‌ام را از سپاهان گرفته‌ام و  پس از پایان خدمت، بازیکن آزاد محسوب می‌شوم.
*چرا دوست نداری به تیم محبوب شهرت برگردی؟
-دوست دارم ولی بیشتر دنبال بازی کردن هستم؛ شرایط سپاهان هم طوری است که کمتر به بازیکن بومی توجه می‌شود.
*یعنی در اصفهان هم مثل شیراز این مشکل را داریم؟
بله، نگاه کنید ببینید چند بازیکن اصفهانی در تیم سپاهان داریم؛ فکر می‌کنم کلاً یک نفر هست.
*سپاهان که آکادمی خوبی دارد، مگر به محصولات آکادمی خودش توجه نمی‌کند؟
بله آکادمی خوبی دارد ولی بازیکنان همین آکادمی وقتی به سن بزرگسالی می‌رسند، کمتر به آنها توجه می‌شود؛ مخصوصاً مربیان ایرانی خیلی در این زمینه مشکل دارند. حالا در این دو سالی که مورایس آمده کمی بیشتر به جوان‌ها بها می‌دهد، ولی مشکل اصلی بی‌توجهی به بومی‌گرایی است. این مسئله هم فقط مختص اصفهان نیست؛ با دوستان سایر استان‌ها هم که صحبت می‌کنیم همین را می‌گویند. شرایط طوری است که اگر به شهر خودمان برگردیم به ضررمان می‌شود!
*سال گذشته اولین فصل حضورت در فجر شهید سپاسی چطور گذشت؟
پارسال از یک جایی بازیکن ثابت شدم، اما با مصدومیتی که برایم پیش آمد و دماغم در تمرینات شکست از ترکیب دور شدم. 
*اما امسال خیلی در ترکیب فجر شهید سپاسی مؤثر بودی. کلاً نیم‌فصل اول را چطور دیدی؟
امسال تمرینات را خیلی زود شروع کردیم؛ می‌دانستیم اکثر بازیکنانمان سرباز هستند و می‌مانند. بچه‌هایی هم که به تیم اضافه شدند، همگی از لحاظ فنی و اخلاقی خوب بودند. تمرینات هم به خوبی سپری شد و در نهایت توانستیم عملکرد خیلی بهتری نسبت به فصل قبل داشته باشیم. نیم‌فصل اول سال قبل 26 امتیاز گرفته بودیم، اما حالا 33امتیازی هستیم. بعضی بازی‌ها را هم با ناداوری از دست دادیم؛ بازی با خرم‌آباد که همه‌چیز مشخص بود، بازی با چادرملو هم که پنالتی عجیبی برای حریف گرفتند و بازی‌های مهمی را به این صورت واگذار کردیم.
*درست است ناداوری تأثیر داشت، اما شما هم به خصوص مقابل چادرملو در حافظیه خوب نبودید.
خوب نبودیم، اما آنها هم خوب نبودند؛ آنها غیر از همان پنالتی اشتباه، موقعیتی نداشتند؛ در حالی که ما دو موقعیت مسلم گل‌زنی در همان دقایق ابتدایی داشتیم که اگر یکی از آنها گل شده بود همه‌چیز تغییر می‌کرد.
*حالا نیم‌فصل دوم را چطور می‌بینی؟
مطمئن باشید همه‌چیز را جبران می‌کنیم و به جدول برمی‌گردیم؛ ما باید صعود کنیم. سال گذشته بدشانس بودیم، اما امسال باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم.
*امسال در دو پستی که به میدان رفتی، چند گل زدی و چند پاس گل دادی؟
من در مجموع سه گل زدم و سه پاس گل دادم. نیمه اول فصل که دفاع چپ بودم یک گل زدم و سه پاس گل دادم، در پست وینگر چپ هم دو گل زدم و دو پاس گل دادم.
*یکی از گل‌هایت هم با پاس دروازه‌بان زده شد که اتفاق جالبی بود.
دو بار این اتفاق افتاد؛ یک‌بار بازی با آستارا روی پاس علی(علی غلامزاده، دروازه‌بان فجر شهیدسپاسی) گل زدم و یک‌بار هم بازی با پارس جنوبی جم این اتفاق افتاد. علی بچه خوزستان است، اما از تیم‌های پایه سپاهان با هم آشنا هستیم و تله‌پاتی خوبی با هم داریم. همین کار را بازی با مس شهربابک هم تکرار کردیم که متأسفانه توپ دور شد و نتوانستم آن را به گل تبدیل کنم.
*صحبت پایانی؟
از هواداران فجر شهید سپاسی تشکر می‌کنم که در همه شرایطی، حتی زمانی که نتیجه نگرفتیم ما را حمایت کردند. امیدوارم در نیم فصل دوم محبت هایشان را جبران کنیم و جشن صعود بگیریم. فکر می‌کنم جشن صعود کمترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به این هواداران خوبمان بدهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی