[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

پلی فنول‌های چای چیست؟، روزنامه شیراز نوین

چای یکی از نوشیدنی‌های پر مصرف دنیا می‌‌باشد که حاوی ترکیبات فنولی بالایی می‌‌باشند.
به گزارش بهداشت نیوز، پلی فنول‌های چای به‌عنوان یک گروه از پلی فنول‌های کوچک شناخته شده‌اند؛ از جمله catechins٬ flavonols٬ proanthocyanidins٬ theaflavin‌ها. چای یکی از نوشیدنی‌های پرمصرف دنیا می‌‌باشد که حاوی ترکیبات  فنولی بالایی می‌‌باشند.
پلی فنول‌های چای به‌عنوان یک گروه از پلی فنول‌های کوچک شناخته شده‌اند؛ از جمله catechins٬ flavonols٬ proanthocyanidins٬  theaflavin‌ها.
براساس درجه پردازش و تخمیر چای به انواع مختلفی تقسیم می‌‌شود. چای سبز یکی از مهم‌ترین انواع چای می‌‌باشد که در چین از برگ‌های گیاه Camellia Sinensis می‌‌شود که در طی پردازش حداقل اکسیداسون را دارد.
Catechinها ۷۰درصد پلی فنول‌های چای سبز را تشکیل می‌‌دهند که شامل epigallocatechingallate٬epigallocatechin٬ epicatechingallate و epicathechin می‌‌باشند.
Epigallocatechingallate به‌عنوان جزو عمده چای سبز شناخته شده که تقریباً ۵۹ درصد از کل کاتچین‌ها را تشکیل می‌‌دهد. مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که پلی فنول‌های چای دارای اثرات سودمند و فارماکولوژیک از جمله آنتی‌اکسیدان، آنتی‌باکتریال، آنتی‌کنسر و ضدویروسی؛ مخصوصاً علیه HIV را دارا می‌‌باشند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی