[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

افزایش بهره‌وری در تصفیه‌خانه مرودشت، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس خبر داد:
افزایش بهره‌وری 
در تصفیه‌خانه مرودشت
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس از بازسازی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی، ارتقا و افزایش بهره‌وری مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مرودشت با هدف توسعه سطح بهداشت عمومی در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، دکتر علی‌جان صادق‌پور اظهار داشت: با توجه به ضرورت بهره‌برداری مجدد از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مرودشت که به دلیل قدمت زیاد و فرسودگی تأسیسات و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی آن، در ۲ سال اخیر از مدار بهره‌برداری خارج بود، پس از بررسی‌های فنی، نسبت به بازسازی، بهسازی و توسعه تأسیسات اصلی و جانبی آن اقدام گردید. 
مدیرعامل شرکت آبفا فارس با تشریح اقدامات انجام شده در این طرح، افزود: مهندسی مجدد و به‌روزرسانی تأسیسات الکترومکانیکال مدول دوم این تصفیه‌خانه فاضلاب در راستای افزایش راندمان فرایند تصفیه، شامل تعویض کلیه الکتروموتورهای هواده، پست داخلی و توزیع برق تصفیه‌خانه فاضلاب، تابلوهای ابزار دقیق، نصب برج نوری، نصب دوربین‌های مداربسته و... از اهم فعالیت‌های انجام شده در این طرح می‌باشد که با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده است. به گفته وی، از مهم‌ترین اهداف لزوم اجرای این طرح می‌توان به ارتقای سطح کیفی پساب حاصل از فرایند تصفیه فاضلاب مطابق با استاندارد‌های محیط‌زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه، حفاظت و صیانت از محیط‌زیست طبیعی بر اساس رسالت ذاتی شرکت‌های آب و فاضلاب و در نهایت استفاده مجدد از پساب حاصل از فرایند تصفیه فاضلاب در تصفیه‌خانه مزبور اشاره نمود. لازم به توضیح است، تأسیسات فاضلاب شهر مرودشت با ظرفیت تصفیه 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز در ۲ مدول طراحی گردیده است که خدمات‌رسانی به ۸۹۷۱۸ نفر جمعیت تحت پوشش آن از طریق ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب انجام می‌گیرد. مدول دوم این تصفیه‌خانه در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی