[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

ارسال ۱۲۰۰ اثر به المپیاد فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان، روزنامه شیراز نوین

مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان از ارسال بیش از ۱۲۰۰ اثر به این رویداد خبر داد و گفت: هفت شخصیت برجسته سینمای ایران، آثار را داوری می‌کنند.
به گزارش ایرنا، وحید ملتجی اظهار داشت: المپیاد فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان ایران، هرساله به‌عنوان یک رویداد جنبی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تلقی و برگزار می‌شد. از آنجایی که خود جشنواره یک رویداد بزرگ بین‌المللی است، شاید کمتر به المپیاد توجه می‌شد. تدبیری که امسال شده این است که المپیاد به طور جداگانه برگزار شود؛ بنابراین با فاصله زمانی چند ماهه از سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، این رویداد برگزار می‌شود. وی افزود: این رویداد ثمرات متعددی هم داشته و کسانی که در دوره‌های قبلی شرکت کردند، غالباً افرادی هستند که فیلم‌سازند و در این عرصه توانسته‌اند رشد کنند و این یکی از اهداف المپیاد است. ملتجی گفت: در این دوره، فرصت تقریباً دوماهه‌ای فراهم شد که کودکان و نوجوانان ایران در فراخوان شرکت کنند که شامل دو بخش ایده و یا فیلم‌نامه و فیلم است؛ قرار بر این بود که نوجوانان ایده خود را نوشته و یا این که فیلم کوتاهی بسازند و با موضوعاتی که مشخص شده بود آثار خود را ارسال کنند که این اتفاق هم افتاد.
مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: بیش از ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که نسبت به دوره‌های گذشته با رشد بیش از دو برابری با مشارکت بالایی همراه بود که شاید برگزای جداگانه رویداد عامل این مسئله شد. از این تعداد اثر که از ۷۵ شهر کشور شرکت کردند عمدتاً ایده‌های ارسالی بود.
ملتجی افزود: هیئت انتخاب شامل ۶ نفر از بزرگان این عرصه و کسانی هستند که در حوزه سینمای ایران صاحب تجربه‌اند؛ این هیئت در دو بخش آثار را داوری کردند و آثار منتخب اعلام شدند که در مرحله بعدی، این آثار و افراد به رویداد المپیاد که به مدت ۵ روز در اصفهان برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.
وی گفت: بخشی از آن، آموزه‌هایی است که توسط استادان برای نوجوانان ارائه می‌شود؛ آنها قرار است در شهر اصفهان به فیلم‌سازی بپردازند و ایده‌های خود را در کنار مربیان پرورانده و تبدیل به فیلم کوتاه کنند.
مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان اضافه کرد: در نهایت ۷ نفر از برجستگان سینمای ایران، داوری هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان را انجام می‌دهند.
وی اظهار داشت: در بخش پایانی المپیاد که برگزاری رویداد و مهم‌ترین بخش آن است ۳۰ نفر شامل برگزیده‌های بخش‌های ایده و فیلم‌ساز هیئت انتخاب، حضور دارند؛ این‌ها در کنار هم قرار گرفته و گروه‌هایی را تشکیل می‌‎دهند که این گروه‌ها کار فیلم‌سازی را در شهر اصفهان انجام خواهند داد.
ملتجی ادامه داد: این افراد، فیلم‌های کوتاهی تهیه می‌کنند و در نهایت، سه گروه انتخاب می‌شوند که به ترتیب مدال‌های طلا، نقره و برنز را دریافت می‌کنند. 
وی تأکید کرد: امیدواریم المپیاد در مسیری که پیش می‌رود جایگاه خود را پیدا کند و مانند المپیادهای فیزیک، شیمی و نجوم، المپیاد فیلمسازی هم در این سطح قرار بگیرد.
مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان افزود: اکنون شاید این‌گونه است، اما بروز اجتماعی آن کمتر است؛ این امر، یکی از سیاست‌های درازمدت المپیاد محسوب می‌شود تا این رویداد و برگزاری آن را در جایگاه اصلی خود قرار دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی