[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تهدیدهای جدید، رویکرد جدید می‌طلبد، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت:
تهدیدهای جدید، رویکرد جدید می‌طلبد

 ابراهیم صنعتی- گروه خبر 
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، دیروز در آیین افتتاحیه همایش ملی تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت، مقابله با تهدیدهای جدید را نیازمند رویکردهای جدید عنوان کرد.  «جعفر میعادفر» رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: در دنیا بیش از ۵۰ نوع بلایای طبیعی شناخته شده وجود دارد که بیش از ۳۰ نوع آن در ایران رخ داده است. بررسی موقعیت ایران و تهدیدات نظام سلامت، جنگ‌های ترکیبی، آمیخته و هیبریدی و نقش نظام سلامت در این بحران‌ها، وظایف عملیاتی پدافند غیرعامل، حوزه مسئولیتی پدافند غیرعامل، تهدیدهای سایبری، مقابله با تهدیدهای طبیعی، اهداف و مقاصد غیرعامل در نظام سلامت دیگر محورهای این همایش ملی بود. رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل در دولت سیزدهم پرداخت و با تأکید بر به‌کارگیری اقدامات دفاع غیرعامل گفت: تهدیدهای جدید، رویکرد جدید می‌طلبد. میعادفر از دست‌اندرکاران این همایش ملی به ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و رئیس کمیته پدافند دانشگاه برای پیگیری و برگزاری این همایش ملی قدردانی کرد. شرح وظایف پدافند و تبیین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ کمیته پدافند غیرعامل از دیگر محورهای این همایش ملی بود که از سوی «میعادفر» رئیس ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت به آن پرداخته شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در همایش ملی پدافند غیرعامل در نظام سلامت، بر ارزیابی و برخورد علمی در مواجهه با بحران‌ها تأکید کرد. وی در این همایش، گزارشی از اقدامات ضروری و انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خدمات‌رسانی به مصدومان انفجار در کارخانه کربنات‌سدیم فیروزآباد و حادثه تروریستی کرمان را ارائه کرد.
دکتر «مهرداد شریفی» گفت: یکی از نکات مهم در بحران‌ها و حوادث، مدیریت میدانی و حضور به موقع مسئولان تصمیم‌گیرنده در صحنه حادثه است. او ادامه داد: تحلیل نحوه‌ ارائه خدمات بهداشتی درمانی در بحران‌ها و حوادث و برگزاری جلسات تحلیلی، از دیگر مواردی است که می‌تواند به قالب درس‌آموخته کمک شایانی در ارائه خدمات سلامت در حوادث و بحران‌ها داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی