[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این علامت در نوزادان نشانه هوش بالای آنهاست، روزنامه شیراز نوین

محققان در مطالعه‌ای در دانشگاه بریستول به این نتیجه رسیده‌اند که بی‌خوابی شما می‌تواند نشانه‌ هوش بالای نوزادتان باشد. این تحقیقات نشان می‌دهد که بین سطح موفقیت‌های فکری و خواب ناقص شبانه ارتباط وجود دارد.
به گزارش بهداشت‌نیوز، استاد پیتر فلمینگ، متخصص سلامت و روان‌شناسی رشد نوزادان در دانشگاه بریستول، در مصاحبه‌ای گفت این تحقیق نشان می‌دهد بین سطح هوش و خواب ناقص ارتباط وجود دارد. او گفت: «نوزادان انسان برای خوابیدن طولانی‌مدت طراحی نشده‌اند. این برای آنها خوب نیست و هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد خواب بیشتر و منظم‌تر برای نوزادان مفید است.»
او همچنین گفت نوزادانی که مشکل خواب دارند، احتمالاً ترجیح می‌دهند از عصر تا نیمه‌شب بیدار بمانند. او ادامه داد: «از نظر زیست‌شناختی این مزیت بزرگی است؛ زیرا آنها در این ساعات از روز توجه بیشتری از دو مراقب اصلی خود دریافت می‌کنند.»
استاد فلمینگ می‌گوید حتی بزرگ‌سالان هم شب‌ها یکسره نمی‌خوابند و این طبیعی است؛ اما بزرگسالان فراموش می‌کنند که مرتباً از خواب بیدار می‌شوند.
او می‌افزاید که بیدار شدن شبانه در طول تاریخ برای انسان‌های شکارچی-گردآورنده طبیعی بوده است. تنها سبک زندگی مدرن، ما را متقاعد کرده است که باید طولانی و یکسره بخوابیم و بیدار شویم.
او می‌گوید: «از منظر زیست‌شناختی، رفتار نوزاد کاملاً طبیعی و منطقی است. اما با انتظارات قرن ۲۱ ما سازگار نیست.»

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی