[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سردار آزمون قرض‌دادنی نیست؛ بخرید!، روزنامه شیراز نوین

سردار آزمون پس از حضور در بایرلورکوزن در تابستان به رم ملحق شد. اکنون سویا خواستار انتقال او به لالیگاست، اما دلایلی علیه این جابه‌جایی وجود دارد.
به گزارش «ورزش سه»، سردار آزمون فوق‌ستاره زنیت سن‌پترزبورگ بود؛ یک هنرمند و گل‌زن. اما از زمان انتقالش به بایرلورکوزن در ژانویه 2022، این مهاجم ملی‌پوش ایرانی به دلیل مصدومیت منتظر موفقیت خود در یکی از 5 لیگ برتر اروپا بوده است.
به همین دلیل در تابستان بوندس‌لیگا را ترک کرد و به‌صورت قرضی به رم ایتالیا منتقل شد. حالا او این فرصت را دارد که به اسپانیا برود. سویا مایل است در زمستان دو بازیکن جذب کند تا شرایط خود را در جدول لالیگا تغییر بدهد.
قهرمان 5 دوره مسابقات لیگ اروپا در حال حاضر با تنها 16 امتیاز پس از 19 بازی، در رده شانزدهم لالیگا جای دارد. علاوه بر داوید فوفانا که در حال حاضر به‌صورت قرضی از چلسی در یونیون برلین حضور دارد، سویا به آزمون هم ابراز علاقه کرده 
است.
وضعیت آزمون در رم
ویکتور اورتا مدیر ورزشی سویا، زمانی که هنوز مدیر فوتبال باشگاه لیدزیونایتد بود، می‌خواست این بازیکن 29ساله را به خدمت بگیرد. این قبل از آن بود که این بازیکن ایرانی تصمیم بگیرد به لورکوزن برود. حالا اسپانیایی‌ها در حال بررسی انتقال قرضی هستند.
در نگاه اول، انتقال این مهاجم طبیعی به نظر می‌رسد؛ چون آزمون جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی رم ندارد. در خط حمله روملو لوکاکو و پائولو دیبالا حضور ثابتی دارند و اغلب اوقات هم آندره آ بلوتی کنار آنها قرار می‌گیرد.
با این حال وضعیت آزمون در طول نیم فصل اول رقابت‌های سری A به تدریج بهتر شده است. آزمون (13 بازی، یک گل) بهتر و بهتر می‌شود و تقریباً جایگاهی در ترکیب اصلی دارد. جلوتر از بلوتی، اکنون آزمون بهترین گزینه مورینیو برای تعویض در خط حمله در نظر گرفته می‌شود.
آزمون اکنون احساس بهتری در ترکیب اصلی رم دارد و پیشرفت او هم مشهود است. گفته می‌شود باشگاه و بازیکنان رم هم از این پیشرفت خوشحال هستند.
آزمون که در تمرینات اضافی همراهی دیبالا زیر نظر مربی شخصی خود کار می‌کند و در طول مدت حضورش در ایتالیا حدود پنج کیلوگرم وزن کم کرده، دلایل کمی برای تغییر مجدد باشگاه دارد.
به‌خصوص به این دلیل که او در سویا شانس کمتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی خواهد داشت. از طرف دیگر هم موضوع تکراری هماهنگی با تیم جدید مانع از جدایی او می‌شود. دلیل دیگر هم اینکه آزمون باید پس از بازی مقابل لاتزیو، رم را به مقصد قطر ترک کند تا کنار تیم ملی ایران باشد. مسابقات قهرمانی آسیا تا 10 فوریه در قطر برگزار می‌شود که احتمال دارد ایران به لطف گروه آسان به مرحله حذفی صعود کند.
شرایط فعلی به نفع همه است!
اگر او در زمستان جابه‌جا می‌شد، این بازیکن راست‌پا هفته‌های ارزشمند دیگری را از دست می‌داد تا بتواند در یک باشگاه جدید جایگاه جدیدی به ‌دست آورد.
اینکه آزمون می‌توانست به‌سرعت جایگاهی در سویا به دست آورد یا نه، یک سؤال است. بنابراین یک سری استدلال‌ها علیه تغییر وجود دارد.
خانواده آزمون در حال حاضر به ماندن در رم تمایل دارند. به‌خصوص که این بازیکن اخیراً پدر شده و نقل مکان انتخاب ایدئالی برای خانواده او نیست.
از آنجایی که سویا فقط می‌خواهد به‌صورت قرضی به این بازیکن اجازه جدایی بدهد، این معامله لزوماً برای لورکوزن هم سودآور نخواهد بود. برای آزمون و بایر، چشم‌انداز ادامه پیشرفت این بازیکن در ایتالیا و فروش احتمالی او در تابستان آینده جذاب‌تر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی