[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چند توصیه‌ طب سنتی برای پیشگیری از «کبد چرب»، روزنامه شیراز نوین

یک متخصص طب سنتی چند توصیه‌ تغذیه‌ای طب ایرانی برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آزاده زارعی درباره توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب اظهار کرد:‌ توصیه می‌شود برای کاهش خطر ابتلا به کبد چرب، مصرف شیرینی‌ها و روغن‌های غلیظ از جمله روغن‌های صنعتی موجود در بازار را کاهش دهید.
وی افزود: برای پیشگیری از کبد چرب باید از درهم‌خوری و پرخوری پرهیز کنید و غذاهای متنوعی را که هضم‌های مختلفی دارند، هم‌زمان در یک وعده مصرف نکنید.
این عضو هیئت‌مدیره انجمن علمی طب ایرانی اضافه کرد: برای پیشگیری از کبد چرب، مصرف سالادها، میوه و ماست و مخلفات کنار غذاها توصیه نمی‌شود و بهترین انتخاب برای کنار بشقاب غذا، سبزی و زیتون است.
متخصص طب سنتی گفت: همچنین از مصرف نوشیدنی‌ها در حین غذا خوردن پرهیز کرده و حداقل یک تا دو ساعت پس از مصرف وعده غذایی می‌توانید نوشیدنی‌ها را مصرف کنید.
کبد چرب غیرالکلی یک بیماری مزمن کبدی است که درجات مختلفی(از کبد چرب بدون علامت تا التهاب شدید کبد، فیبروز و سیروز) را در برمی‌گیرد و به ‌دلیل تجمع مقادیر زیاد چربی(تری‌گلیسرید) در سلول‌های کبد به وجود می‌آید.
در این بیماری معمولاً بیشتر از 5 درصد وزن کبد را چربی تشکیل می‌دهد؛ کبد چرب عمدتاً علامت خاصی ندارد و به ‌صورت اتفاقی در آزمایشات دوره‌ای یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شود؛ با وجود این در صورت پیشرفت بیماری، ممکن است علائمی همچون احساس ضعف و خستگی، کاهش وزن، کاهش اشتها، تهوع، درد در سمت راست بدن بالای شکم و بزرگ شدن کبد بروز کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی